Визионери случват смислени проекти, за да останат младите тук и да изчезнат предразсъдъците
Съюзът на жените в бизнеса в България за трети път отличава компании
За трета година Съюзът на жените в бизнеса в България (СЖББ) в партньорство с Европейската инвестиционна банка раздаде националните си награди за вдъхновяващи постижения в многообразието, равнопоставеността и приобщаването.
Церемонията събра в елегантна зала в NV Tower водещи представители на бизнеса, неправителствения сектор и институциите.
“Тази вечер виждаме конкретни резултати от усилията на визионери, които не само говорят за приобщаване, но го прилагат на практика.
Многообразието е не просто ценност, а стратегическо предимство,
което прави компаниите по-конкурентоспособни, а обществото по-силно”, откри церемонията Цветанка Минчева, председател на Управителния съвет на СЖББ и главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.
Във видеообръщение към гостите Кириакос Какурис, вицепрезидент на Европейската инвестиционна банка, акцентира, че банката подкрепя и работи за среда, в която всички могат да се радват на правата си и да имат равни шансове.
“За да напреднем при изпълнението на тези принципи, се нуждаем от промени на всички нива с различни заинтересовани страни, силно ангажирани към напредък за равенство, зачитане на човешкото достойнство и нетолерантност към дискриминацията във всичките ѝ форми”, добави той.
Yettel България е първи в категорията за вдъхновяващи инициативи за приобщаване на работното място за програмата за обучения “Неосъзнатите предразсъдъци”. В момента тя е достигнала до 91% от ръководителите на компанията с амбиция да обхване всички служители до края на 2024 г. В същата категория бяха наградени и Hewlett Packard Enterprise, както и Paysafe.
Награда за неправителствена организация получи фондация “Рент-А-Баба” за едноименния си проект, който свързва българските майки с пенсионери за подкрепа и интеграция, обхванала над 500 участници.
Друга категория бе за вдъхновяващи инициативи за преодоляване на стереотипите и приобщаване на малцинствени групи и хора с увреждания. В нея с първо място бе отличена Алианц България за проекта “Заслушай се”, което е инициатива за равен достъп до финансови услуги за глухи хора чрез жестов превод и промяна в обществените нагласи. С второ място бяха отличени Mastercard и УниКредит Булбанк за проекта Touch Card, който
улеснява незрящите потребители да идентифицират правилната карта само чрез докосване
Реализирана е и дарителска кампания в полза на обучения за кучета водачи. А третото място бе на Hewlett Packard за “Многообразие и приобщаване”, която е дългосрочна инициатива за подкрепа на LGBTQ+ общността и на хора с увреждания чрез програми като Allyship Program, HPE Beyond Abilities и Sunny Smiles.
“Лидл България”, А1, “Кока-Кола ХБК България” и Yettel България пък бяха отличени в категорията за инициативи за интеграция на младите хора и реализиране на потенциала им в България. “Лидл България” има специална програма за кариерно развитие на младежи, а А1 развива успешно инициативи като STEMFem Junior и A1 Tech Talents в помощ на младежи в технологичния сектор чрез практически обучения и наставничество.
29 715 младежи са обучени от 2017 г. насам с фокус върху кариерното и личностно развитие по специалната програма на “Кока-Кола”, а Yettel България специално работи с младежи от 17 до 19 г. да придобиват практически опит.
В категорията за програми, които вдъхновяват и подготвят следващото поколение лидери, бяха отличени “А1 България”, “Престиж-96” и Hewlett Packard.