Министър Цоков откри тридневен форум за емоционална интелигентност в Пловдив

15.11.2024 13:15 24 часа Пловдив онлайн
Министърът на образованието проф. Галин Цоков. Снимка: ПУ

Тридневен форум на тема "Стратегии, модели и методи на социално-емоционално обучение в съвременното образование" откри министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков в Пловдив. Националната конференция е организирана от МОН и Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" и се провежда за втори път в града на тепетата под патронажа на министъра и ректора, съобщиха от висшето училище.

В приветствената си реч Цоков изтъкна трите основни предимства на социално-емоционалното обучение - възможността на учениците да се изграждат като устойчиви личности, повишаването на тяхната мотивация за учене и изграждането на иновативна среда в класната стая. Целта е учениците да се справят със стреса от най-ранна възраст, да се увеличат академичните им постижения и да се развива емоционалната интелигентност на учителите.

"Концепцията "Образование 5.0", която се разви след пандемията, обединява новите технологии с човешките умения и извежда на преден план точно социално-емоционалното учене", добави министърът. По думите му образованието става все по-ориентирано към личността, персоналното внимание и взаимодействието с ученика, като от уменията на учителите зависи да подготвят успешни хора. "Целта ни е да изграждаме щастливи и спокойни деца – само те учат успешно", подчерта Цоков.

Ректорът на Пловдивския университет проф. Румен Младенов поздрави участниците в конференцията и обясни, че допреди две-три десетилетия в образователната ни система не се е обръщало внимание на това как да комуникираш, да преценяваш добре собствените си силни и слаби страни, да имаш самоконтрол, да спазващ социалните норми, да изпитваш емпатия или да разрешаваш конфликти.

"Доскоро тези качества се изискваха единствено от мениджърите на големите компании, но светът се променя и сега те са нужни още от училище, за да няма агресия, както и за да уважаваме всяка гледна точка в обществото", каза проф. Младенов.

Той отбеляза приносът на висшето училище към прилагането на социално-менталното обучение и добави, че получените резултати от проведеното мащабно изследване за тези нови практики в училищата могат да бъдат основа при разработване целите на цялостна Национална стратегия за социално-емоционалното образование.

Програмата на конференцията предвижда работа в два панела и един майсторски клас с трима лектори на тема "Социално-емоционално образование". Обсъждат се още квалификацията на учителите и задържането на младите педагози на работа в страната, както и резултатите от емпиричното изследване на социално-емоционалното образование като фактор за ефективен преход към трудова заетост в образователната система. Представени са и иновативни проекти за дигитализиране на обучението, добри практики и курсове за квалификация и изграждане на психично здраве на педагогическите специалисти.

Националната конференция ще приключи утре с обобщаване на резултатите от проведените дискусии и връчване на удостоверения на участниците в майсторския клас.

Други от Просветни

МОН отказва още ден ваканция за Нова година, всеки кмет сам си решава

В София и Стара Загора градоначалниците обявиха 3 януари за неучебен, в Пловдив Костадин Димитров още не е решил Министерството на образованието няма да обяви 3 януари за неучебен ден за цялата

След 155 г. жена може да оглави БАН

Чл.-кор. Евелина Славчева работи по технологии за чиста енергия. Вторият кандидат за поста на академик Ревалски, чийто мандат изтича на 7.12., е микробиологът акад. Христо Найденски Чл.-кор

Отделни ще са изпитите по химия и биология в Медицинския университет в Пловдив

Вариантът, по който ще пишат кандидат-студентите, ще бъде изтеглен в деня на изпита На два отделни изпита ще се явяват кандидат-студентите за специалностите „Медицина"

Над 220 младежи показват изобретения на техническо изложение в Горна Оряховица

Роботи, велосипед, който зарежда телефона на колоездача, преносими фотосоларни батерии, автомобил на водородно гориво, иновации в промишлеността и в поливните системи и още много изобретения

Галин Цоков: Започнахме проект за модернизация на учебните ни програми

Министерството на образованието и науката (МОН), заедно с нашите румънски колеги, започва един много важен, концептуален проект за евентуално трансформиране на нашата образователна система

>