Николай Недеков и Ангел Дюлгеров: Минута преди да излезем на сцената, Лили Иванова докосва по рамото всеки от нас

10.11.2024 10:35 Христо Николов
Лили Иванова и Николай Недеков
Ангел Дюлгеров

Подготовката на шоуто в “Арена” на 14 декември започна още през март

Ангел Дюлгеров е роден в Пловдив през 1982 г. Завършва Музикалното училище "Добрин Петков" в родния си град с цигулка, след което продължава образованието си с китара. Участвал е в много рок групи, а в момента е студиен музикант, композитор, автор на текстове, аранжор и музикален продуцент за едни от най-популярните изпълнители и групи в България: Лили Иванова, Любо Киров, Михаела Маринова, Bobo & the Gang, Tube Hedzzz и много други. Част е от бенда на телевизионното музикално риалити "Гласът на България" в последните седем сезона.

Николай Недеков е роден на 1 септември 1985 г. в Шумен. Учи в Хуманитарната гимназия в града, а по-късно завършва журналистика и PR на публичната администрация в Шуменския университет. Работи в сферата на културата в родния си град. От 15 г. се занимава с организиране на театрални спектакли в цялата страна. В екипа на Лили Иванова е от 2014 г., като от 2019 г. е неин асистент и организатор на концертите.

- Макар че предстоят още няколко концерта преди този на 14 декември в “Арена”, заключителното събитие на тазгодишното турне на Лили Иванова не ви ли притеснява или вълнува с нещо по-особено, което очаквате да се случи на него?

Ангел Дюлгеров: Разбира се, че ме притеснява и вълнува. На сцената ще има 80 музиканти, които трябва да звучат като един. Това е изключително голямо предизвикателство за мен като аранжор и музикален продуцент. Но аз вярвам, че всеки един на тази сцена е професионалист 100%. Също така съм сигурен, че присъствието и харизмата на Лили ще накара всеки да даде всичко от себе си.

Николай Недеков: Самостоятелен концерт на български изпълнител от такъв мащаб – като брой участници, международен режисьорски, технически и операторски екип, 5 дни за строеж на сцената не е организиран в тази зала до този момент. Лили Иванова е първата. Естествено е да се вълнуваме повече.

Подготовката на концерта започна още през март и сега - почти месец преди осъществяването му, задачите и предизвикателствата са от всякакъв характер и с много сгъстен график.

- Наскоро съобщихте, че за “Арена” ще работите с мениджъра Марвин Дийтман, който е правил шоупрограми на звезди като Роби Уилямс и Мадона. Бихте ли издали каква точно ще е неговата роля?

Н.Н.: Да, изключително сме щастливи, че Марвин Дийтман се съгласи да работи за първи път по самостоятелен концерт на български изпълнител в нашата страна. Неговият екип се отнесе с огромно уважение към Лили Иванова и нейното творчество. Марвин е режисьор на целия спектакъл. Екипът му подготви няколко варианта на визия на сцената, сценография, осветление, съдържание за видеостени и всичко, за да може емоцията от песните на Лили Иванова да бъде подсилена визуално и да въздейства още повече. Имахме няколко срещи на живо в България, както и десетки онлайн. В продължение на няколко месеца съвместно успяхме да подготвим всеки детайл. Като професионалист Лили е свикнала да работи с режисьори и доверието към Марвин от наша страна е огромно. Негова задача е и видеозаснемането и сигналът за стрийминг, който ще бъде осъществен в целия свят. Работата с екип от такъв ранг ни дава привилегията да планираме и осъществим на най-високо професионално ниво нещо, което е изключително важно за публиката в България, която ще види български продукт, достоен за световната сцена.

- А кой ще прави или вече прави оркестрациите на песните за голям оркестър. Има ли според вас невъзможни или поне трудни за такъв тип оркестър песни?

А.Д.: По оркестрациите на песните работя заедно с диригента Константин Добройков. Музиката на Лили е много подходяща за такъв тип аранжименти и мисля, че се получава нещо изключително добро като резултат. Да, има песни, които са голямо предизвикателство за преаранжиране, но аз вярвам, че няма невъзможни неща и досега винаги съм успявал да постигна резултата, който искам да чуя.

- Г-н Дюлгеров, вие работите и с други артисти - с Любо Киров, с Орлин Павлов. Не ви ли се случва да пренасяте нещо от работата си с един изпълнител в дейността си с друг дори на музикално ниво?

А.Д.: Разбира се, че ми се случва. Всеки има стил и почерк на работа и ще се радвам, ако моят бъде разпознаваем. Но за мен е важно да запазя и подчертая идентичността на всеки артист, с когото работя, както и да му помагам да се развива в посоката, в която иска да върви.

- Какво беше първото ви впечатление, когато се запознахте по-задълбочено с репертоара на Лили Иванова и започнахте да правите аранжименти за нейните изпълнения?

А.Д.: Първото беше мащабът и многото стилове, които можем да открием в нейния репертоар. От оркестровите аранжименти от 60-те и 70-те години, през електронните поп аранжименти от 80-те и 90-те години и стигнем до блус, рок и хард звученето през ХХI век. Аз обичам да слушам всякаква стойностна музика и най-голямото ми предизвикателство за концерта в “Арена” е да успея да запазя усещането от всеки основен период в зашеметяващата кариера на Лили Иванова. Надявам се хората да го усетят.

- Един въпрос и към двамата: какво точно мислите, че е открила Лили Иванова у вас, например качества, за които вие дотогава дори не сте подозирали, че притежавате?

А.Д.: Отговорността, с която тя ме натовари да преаранжирам целия ѝ концертен репертоар, ми даде увереност да работя в мащаб, който само съм си мечтал да достигна. Може би е видяла в мен лидерски качества, които съм се страхувал да покажа, преди да започна да работя с нея.

Н.Н.: Лили Иванова е човек, който наблюдава и забелязва всичко. Вероятно при запознанството ни преди 10 години е видяла качества в областта на организирането на събития. Подходът ѝ към всеки е изключително уважителен и вдъхновяващ. Тя нееднозначно ти показва, че ти има огромно доверие, когато ти дава задача. След като Лили Иванова ти се е доверила, това е много силен стимул да се справиш на 110 процента.

Както тя самата казва: “Ние просто трябва да си свършим работата, и то по възможно най-добрия начин”. И най-важното – да не се помислиш за звезда!

- Лесно ли е в крайна сметка да се работи с Лили Иванова?

А.Д.: С Лили Иванова се работи лесно, когато даваш всичко от себе си. Нивото, което тя поставя като отношение и естетика към работния процес, е вдъхновяващо и кара всеки от екипа да се раздава на максимум за крайния резултат. А той е отношението на публиката след всяка песен. Когато видиш препълнена зала и всички в нея да са на крака, всичко придобива смисъл.

Н.Н.: Изключително лесно е. Защото има ясни правила и изисквания. Всичко да се върши с уважение към околните и с голям професионализъм.

Напук на всички небивалици по адрес на Лили Иванова, тя е изключително забавен и ведър човек. Просто знае какво иска и как трябва да се постигне. Да наблюдаваш и да участваш в този процес е безценен урок.

Друго, в което е безкомпромисна, е заплащането. Всеки от нас получава заплащането си за концерта ден преди събитието. Всички спим в хотела, в който тя отсяда в съответния град. Заплаща горивото на всеки от нас. Никога не се дели от екипа си - вечеряме заедно с нея, като тя винаги плаща сметката.

Без да звучи самохвално, нашият екип е най-добре заплатеният в бранша в България и ние сме безкрайно благодарни, че тя самата повишава хонорарите всяка година в знак на грижовност и благодарност. Едно е сигурно, ако си мързелив и несериозен, няма как да работиш с Лили Иванова.

- Николай, вие се срещате с почители на певицата във всеки град, в който отивате. Какви са впечатленията ви от тях? Не ви ли уморяват, или напротив – вдъхновяват ви?

Н.Н.: Срещите с публиката винаги са много зареждащи, не може да ни уморят. Всеки почитател има някакъв спомен или случка с Лили, било то на живо, или чрез емоция от песен. Често, когато слушам поредната разказана история с огромна емоция от някой почитател, осъзнавам какви щастливци сме. Има стотици хора, които мечтаят да срещнат Лили Иванова за 30 секунди лично някъде, а ние общуваме и работим с нея всеки ден.

- Тази година турнето мина през много градове. Откъде пазите най-ярък спомен или може би интересна случка?

А.Д.: Всеки концерт и всяка зала имат своя чар. Не защото съм от Пловдив, но там концертите винаги протичат с много силна енергия. Лили винаги прави нещо различно на сцената на Античния театър. Тази година реши да сподели няколко лични истории за пловдивски музиканти, което направи събитието наистина специално.

Н.Н.: За мен срещите с деца са много трогателни. Много близък до екипа ни, мога да кажа вече наш приятел, е малкият Ники от Варна. Не само защото ми е съименник, но и защото има нелека съдба със загуба на родител.

Запознахме се, когато беше на 7-8 години и за първи път баба му го доведе на концерт в Летния театър, и то по негово желание. Забелязахме, че детето оглежда щанда с дискове, но баба му му прошепна, че няма достатъчно пари. Веднага отделихме и му подарихме по една бройка от всеки продукт, а аз му подарих за спомен моя бадж.

Видях истинска радост в очите му и сълзи в очите на баба му. Такива моменти са много вдъхновяващи. В следващите години Ники и баба му идваха на всеки концерт, а тази година Ники беше рожденик на самия концерт и след това го срещнах с Лили в гримьорната, за да я почерпи с бонбони.

Лили го попита какъв подарък иска и той отговори: “Да дойда през декември на концерта в София, но баба няма пари”. Лили веднага му каза, че ще му пратим покани и ще пътуват и отседнат в София за концерта за нейна сметка. Такова искрено щастие на детско лице е несравнима радост и за нас.

- Хубава история. А какво ви казва Лили Иванова най-често непосредствено преди и след концерт?

А.Д.: Лили има ритуал непосредствено преди да се качим на сцената, преди концерт да докосне всеки един от музикантите по рамото. Това дава допълнителна енергия и увереност на всеки един от нас, за което ѝ благодаря. А след концерт понякога се шегува, като казва: “Благодаря ви, бяхте страхотни, само певицата малко сбърка...”, което предизвиква смях и счупва притеснението, което всеки е събирал на сцената. Самоиронията е едно от силните ѝ качества.

Н.Н.: Минутите преди концерт са много емоционални и напрегнати за Лили. Тя се коцентрира за предстоящото. Вълнението ѝ е огромно и говори малко, но намира време да се шегува главно със себе си. Тя е изключителен професионалист. Винаги се събира с музикантите си пред гримьорните и им пожелава успех. Зареждат се, така да се каже, заедно зад кулисите и даваме начало. Тя излиза последна. Секундите в чакане встрани, докато вече музикантите свирят интрото, са най-магични. Лили е обтегната като струна и чака мига на срещата с публиката. Последното, което казвам аз, е: “Ти си, успех!”. След концерта задъжително благодари на всеки и пита “Как се справих?”. И когато си тръгваме от залата, много държи гримьорната ѝ да е подредена и чиста, столовете да са по местата си, да угасим крушките, да няма боклуци, забърсва си тоалетката, след като си е прибрала гримовете. Желязна дисциплина за всичко! И огромна емоция. Лили Иванова няма да излезе на сцената, ако не изпита емоция от всеки текст и мелодия.

Когато тази година върна в репертоара си песента “Сълза”, на първата репетиция преди турнето, когато я зяпа - изведнъж след минута спря и се извини. Беше се разплакала, докато пее... Това беше много емоционален момент за всички ни. Тя е артист с изключителна чувственост и огромна емоция. Затова и когато пее – имаш чувството, че пее точно за теб и твоя свят.

Други от Интервюта

Диана Дамянова: Борисов има 20-30% шанс за кабинет - да не го е страх от жълтите павета: ако той не направи грешка, там няма енергия

Резултатът на Пеевски вбеси “Промяната” заради техния собствен, нисък на фона на увеличената активност Нося огромна вина, че ПП-ДБ не извървяха естествения политически път - да стоят в политиката

Валентин Мундров: На тези избори министерството ни показа какво е прозрачно управление

7-те предсрочни вота за народни представители струват на държавата 100 млн. лв. за частната фирма изпълнител  Не усещането, а фактите определят легитимни ли са изборите

Проф. Вихра Миланова: Къс десен крачол, по-дълъг ляв ръкав - така и не ушихме като хората социалната дреха на прехода

Поканихме за интервю известния български психиатър проф. Вихра Миланова, която е била на 35 години през 1989-а, когато започва т.нар. преход в България

Васил Найденов: Докога с това “аз, аз, аз”? Политиците си играят с народа в омагьосан кръг, но търпението свършва

Никога не бих станал министър на културата - това е голяма отговорност - Г-н Найденов, как един толкова успял в своята кариера и заслужил обичта на няколко поколения българин възприема политическата

"От Берлин редовно питат: Какво мислят българите?"

"По-добре е сега да отворим гардероба, вместо след 100 години призраците още да са там и в полунощ да започнат да бродят из жилището", казва пред "Дойче веле" германската посланичка Ирене Планк

>