КЗП предприема действия в защита на потребителите в туристическия сектор

09.11.2024 09:44
Летище СНИМКА: Pixabay

КЗП предприема активни действия в защита на потребителите в туристическия сектор. След последните проверки, е установено, че туристическа фирма е предлагала пакетни пътувания, без да притежава необходимата регистрация за туристически агент. Поради нарушаването на Закона за туризма, предстои издаване на заповед за спиране на дейността на тази компания.

Какво е важно да знаят потребителите?

Преди да се ангажирате с резервация на туристически услуги, е от съществено значение да проверите в Националния туристически регистър, поддържан от Министерството на туризма, дали компанията притежава задължителната регистрация за туроператорска или турагентска дейност. Липсата на такава регистрация означава, че фирмата не отговаря на изискванията за дейността, което може да доведе нереализиране на почивката – напълно или частично, включително и до финансови загуби за клиентите.

Съвети за потребителите:

1. Проверявайте туристическия регистър– Преди да направите резервация, посетете Националния туристически регистър (https://ntr.tourism.government.bg/) и проверете дали фирмата има валидна регистрация.

2. Проучете подробностите – Проверете внимателно наименованието на компанията, тъй като има случаи, в които се срещат фирми със сходни имена.

3. Искайте пълна информация – Винаги изисквайте подробна информация за предлагания пакет, включително условията на договора, застраховките, както и правото на отказ и възстановяване на средства.

4. Внимавайте за ниски цени – Ако предложението изглежда твърде добро, за да е вярно, най-вероятно има риск от измама. Фирмите с изключително ниски цени могат да са нелегитимни.

Какво е важно да знаят търговците?

Туроператорите и турагентите са задължени да имат задължителната регистрации, за да гарантират безопасността и правата на потребителите.

Важно за търговците:

• Да спазват регламентите – Всички фирми, които предлагат пакетни пътувания, трябва да бъдат регистрирани и да поддържат актуален статут.

• Да информират клиентите си – Прозрачността е ключова. Предоставянето на ясни и пълни условия за пътуване, както и насочване към проверка на регистрацията, е показател за надеждна компания.

• Да осигурят застраховка „Отговорност на туроператора"– Това е задължително изискване, което покрива щети в случай на несъстоятелност на компанията.

Комисията за защита на потребителите напомня на всички да бъдат изключително внимателни и да не поемат излишни рискове при избора на туристическа компания. Спазването на тези препоръки може да ви спести много неприятности, да предотврати измами и да направи вашето пътуване по-сигурно и приятно.

Други от От страната и света

"24 часа" на 19 ноември - Заплатите ще растат, но 2 пъти по-бавно: свиват наемането на хора

Само в "24 часа" на 19 ноември четете: Заплатите ще растат, но 2 пъти по-бавно: свиват наемането на хора - според прогнозите на икономисти и ЕК. Инфлацията, която помпа доходите, вече я няма По 80 лв

Тактики елегантно да възразявате на шефа

Психологически механизми карат хората да се съпротивляват, когато нещо противоречи на възгледите им "Точният човек" е специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата

ПП-ДБ изтегля Цеков за шеф на НС и отваря път за нов служебен премиер – Силви Кирилов (Обзор)

Борисов отказва лидерска среща, ако на нея не си говорят за кабинет. Премиер ли е, гарантира до 12 декември Шенген и еврозоната Ако е Рая Назарян, тя няма да приеме номинация по домовата книга

Полицай Петров се обесил с новата униформа след обвинение за умишлено убийство на бандит при гонка

През септември м.г. той простреля грабителя Светльо Младенов от кв. "Ботунец", който с още двама нападаше  момичета в София С чисто новата си зимна униформа сложи край на живота си полицаят от

Цените на дървата за огрев надолу с 11%

Ще ги секат само със съвременна техника, маркират ги с пластини С 11,3% поевтиняват на годишна база дървата за огрев през третото тримесечие, сочат данни на НСИ

>