8 г. след като се изнесе, “Карфур” се завръща - купува малки магазини
Преговарят с българска верига, няма да правят хипермаркети
Френската верига “Карфур” прави експанзия в Сърбия, България и Северна Македония, като възнамерява най-късно в началото на 2025 г. да започне да открива свои магазини, съобщиха сръбски медии.
Пред “24 часа” от Retail&More (“Ритейл енд Мор”) - част от групата AVE на Никос Вардиноянис, потвърдиха това и уточниха, че
се водят преговори с българска търговска верига,
чиито магазини да закупят или да оперират съвместно с нея.
“Ние водехме преговори като франчайзополучател да дадем права на на “Паркмарт Холдинг” и ALDO за България. Дори открихме тази година обект в сградата на ЦУМ. Но отскоро водим преговори с друга верига, чието име не мога да посоча, поне докато не приключим разговорите”, каза юридическият съветник на гръцката компания проф. Йоанис Каламарис. И допълни, че преговорите засега вървят успешно и е вероятно съвсем скоро да приключат.
В България става дума за две от марките на френската “Карфур” - “Карфур Експрес”, които оперират в магазини с максимум 500 квадратни метра площ, и “КарфурМаркет”, които са разположени в помещения от около 1200 квадратни метра. Магазинът в ЦУМ например е 800 квадрата и се води “Карфур Маркет”
“Карфур” стъпи за първи път на българския пазар още през 2009 г., като и тогава носителят на правата над марката бе гръцка фирма - “Маринопулос”. Но тогава магазините
бяха от типа хипермаркет,
като най-големите се разположиха по моловете и площта им беше от няколко хиляди квадратни метра.
През 2016 г. обаче гръцката компания изгуби правата, магазините работеха под бранда до февруари 2017 г., когато постепенно спряха да се разплащат с доставчиците и българското дружество фалира.
Докато са се водели преговорите с “Паркмарт Холдинг”, намеренията са били още до края на 2024 г. да се ребрандират около 25 магазина с марката “Карфур”. Сега обаче се налага леко отлагане във времето на откриването на обекти с логото на френската марка. Не е известно да има някакъв план колко на брой трябва да бъдат магазините, но при положение че става дума за малки обекти, вероятно ще се стотина.
“Карфур” е марка, която е известна с доста големия брой продукти под собствен бранд или
произведени във Франция
В магазина в ЦУМ например има около 8 хиляди продукта, от които 300 носят логото на “Карфур”, а деликатесните хранителни стоки са предимно внесени от Франция.
“Карфур” не е типичен дискаунтър, но често прави промоции, при които цените слизат на много ниски равнища, често по-ниски, отколкото продават типичните дискаунтъри. Около 50% от собствените ѝ марки са от категорията на биохраните.