София свети в червено поне на пет места и вече не само в час пик (Обзор)

17.10.2024 22:30
Най-новата и неврологична точка в столицата се оказа бул. “Черни връх”, където през последните седмици се образуват километрични задръствания.

Защо София се оказа по-задръстена от всякога и придвижването вече отнема часове? Това се питат десетки хиляди столичани, а и партиите в управлението на града. Освен това ключови артерии светят в червено - знакът на екрана с навигацията за задръстване, вече не само в час пик сутрин и привечер, а по няколко пъти на ден.

Причината е ясна - автомобилите вече са над 800 хиляди, старата инфраструктура не е предвидена за толкова. Строи се на няколко ключови булеварда и се доизгражда метрото, обяснява кметът Васил Терзиев. И когато обектите бъдат пуснати,

трафикът ще се облекчи

Дали предизборно - 10 дни преди вота, или защото наистина проблемът ескалира, опозицията му в лицето на ГЕРБ опита да свика извънредно заседание на СОС в четвъртък, за да изслуша Терзиев за трафика. То се провали поради липса на кворум.

Поне 5 са точките на блокадата в момента.

Първата е бул. “Черни връх” от “Хладилника” до околовръстното. В сряда повече от час стотици коли и тежка строителна техника попаднаха в капан на Околовръстното шосе. Там движението е истински кошмар заради изграждането на бул. “Тодор Каблешков” и ул. “Емилиян Станев”, както и ремонти на канализацията в района на кв. “Драгалевци”. Още днес сутринта движението ще бъде пуснато изцяло в двете платна на бул. ”Т. Каблешков”. Движението в района се контролира и от центъра за управление на трафика чрез дистанционно управление на светофарите, като се следи трафика в реално време, обясниха от Столичната община. За района на кв.“Драгалевци” пък е поискана промяна в организация, за да може в час пик около учебните заведения в района да не преминава строителна техника.

От месеци втората невралогична точка е в посока “Бояна” заради затварянето за обследване и евентуално ремонт на моста, за който общината и АПИ спорят чия отговорност е. Там колите, идващи от центъра на София, влизат в квартала, за да се качат на Околовръстното шосе и опашката е километрична. На 20 октомври ще бъде открит участъкът при бул. “България” и “Околовръстния път”, което е една от ключовите стъпки за облекчаване на трафика в столицата, съобщи кметът Васил Терзиев.

Третата червена точка е кошмарния трафик заради ремонта на “Опълченска”. До края на октомври предстои отварянето на ул. “Опълченска” и бул. “Сливница”, обеща още кметът.

Съвсем скоро ще бъде приет и проектът на ул. “Йосиф Щросмайер”, чийто ремонт затруднява движението в район “Илинден”.

Постоянни тапи пък се образуват в жк “Младост”, който е сред най-бурно развилите се жилищни райони. Така вечно задръстен е бул. “Александър Малинов” - основната артерия от квартала към центъра и обратно в посока “Бизнес парк”, където пък работят хиляди.

контролира трафика, но дотогава червено поне на пет места и вече не само в час пик

Втората гореща точка там е на кръстовището на “Андрей Сахаров” и .“Йерусалим”. От общината вече обещаха, че ще направят 3 свързани светофара на “Сахаров” с “Йерусалим” и бул. “Проф. Марко Семов”. До началото на декември те ще се синхронизират и ще могат да се управляват дистанционно, за да се пропуска с приоритет градският транспорт, както и да се изчистят задръстванията в района.

Над 400 хил. лв. годишно ще се спестяват само от ускорението на градския транспорт,

като новите светофари ще работят в координация и с тези на ул. “Митрополит Серафим Сливенски” и бул. “Цариградско шосе”.

Изнасящите се от “Младост” 1 към центъра обаче попадат в нова блокада - локалното на бул. “Цариградско шосе” е затворено заради строителството на метрото.

Още 2 г. ще бъде затруднено движението в столичните квартали “Гео Милев” и “Слатина” също заради изграждането на новото метро. Дотогава са затворени три ключови участъка на бул. “Гео Милев”.

Една от входните артерии на София - бул. “Цар Борис III” и участъкът от околовръстното към Владая, също е с кошмарен трафик в час пик. Оттам влизат и излизат колите в посока от/за Благоевград и Кулата, отделно хиляди работещи в столицата идват и се прибират към Перник и околните квартали.

Истината е, че задръствания в София има и ще продължава да има, когато в града има над 800 хил. коли, а тази година са се увеличили със 70 хил. Населението се увеличава, градът се развива и продължава да се строи. Нашата амбиция е да подобрим инфраструктурата през следващите години, през които ще продължава да има трафик, за да вървим по европейски улици и да не си чупим краката в тротоарите.

Задръстванията ще продължат, докато този град се развива, 

каза още Терзиев.

Но посочи, че сред най-важните неща в този мандат е да се направи нов транспортен модел, който ще помогне за по-добро планиране на инфраструктурата и решаване на транспортните проблеми.

Групата на ПП-ДБ-СС ще внесе доклад през ноември за създаването на общинско предприятие, с което

София да върне в свои ръце поставянето на пътната маркировка, пътни знаци и сигнализация

От ГЕРБ пък пресметнаха, че София губи 5 млн. лева на ден заради задръствания и дишаме 2,5 пъти по-мръсен въздух заради лошия трафик. Обвиниха ПП-ДБ-СС, които не влязоха в залата за извънредното предизборно заседание, че “носят пряка вина заради хаоса с организацията на ремонтите и на движението”.

Опитът за извънреден СОС обаче бе критикуван от Ваня Григорова от групата на БСП, която съзря като цел “предизборно вдигане на шум”. На същата теза бяха и от “Синя София”.

Други от От страната и света

Вижте последните мигове на лидера на "Хамас" (Видео)

Видео на последните мигове на убития вчера лидер на "Хамас" Яхия Синуар беше разпространено из социалните мрежи. То е заснето с дрон от мястото, на което е бил ликвидиран

Митничари задържаха 5000 кутии контрабандни цигари в турски камион на "Капитан Андреево"

Митническите служители на граничния пункт "Капитан Андреево" откриха и задържаха 100 000 къса (5000 кутии) контрабандни цигари при проверка на товарен автомобил, влизащ в страната от Турция

Бившата шефка на Агенция "Митници" Петя Банкова излезе на свобода

Бившата шефка на Агенция "Митници" Петя Банкова напусна следствения арест. Тя излезе на свобода след решението на Софийския градски съд, но отказа какъвто и да било коментар пред медии

Община Русе започна обновяване на алеите в Парка на младежта (Снимки)

Започна изпълнението на текущ ремонт на алеите в Парка на младежта, като част от стратегията на Община Русе за подобряване на инфраструктурата и осигуряване на по-комфортни условия за разходка и

Цветелина Пенкова e преизбрана за вицепрезидент на Групата за подкрепа на ядрената енергетика в ЕП

Евродепутатът Цветелина Пенкова постигна поредна победа в новия мандат на Европейския парламент. Тя активно помогна отново да бъде създадена Група за подкрепа на ядрената енергетика и определи

>