Община Пловдив тайно прекрати и втори договор с превозвачите за 13 линии (Допълнена)
Няма да кажа защо, отсече и.д. кметът Иван Стоянов, разписал заповедта
Без обяснения пловдивската община е прекратила вчера и втори договор с превозвачите, обслужващ 13 линии от градския транспорт. Това са "Автобусни превози", която държи 1, 6, 44, 66 и 116, "Автотранс" - 7, 15, 18 и 222, "Меритранс 2017" - 16 и 37 и "Хебросбус" - 29 и 99. Консорциумът, спечелил поръчката през 2018 година, се казва "Пловдив 2017".
Мотиви не са посочени, превозвачи гадаят, че вероятно крайното решение е взето за неизпълнение на разписанията на един от колегите им - "Хеброс бус".
В началото на септември местната власт прекрати договора от 2016 г., който включва 8 линии между фирмите "Автотранс 2000", "Автобусни превози" и КЗТ "Златанови", в момента за него има подписана временна мярка със срок за една година от областния управител. Същото предстои да стане и с прекратения от вчера договор.
Това е станало с подписа на заместник-кмета по екологията Иван Стоянов, който в момента изпълнява функциите на градоначалник, тъй като Костадин Димитров е предизборен отпуск.
Превозвачите са, меко казано, озадачени. Според тях не е нормално от общо 29 линии в Пловдив 21 да бъдат възложени на временни оператори. Като най-изряден превозвач е сочен Петко Ангелов, но понеже е част от консорциума, се прекратява договорът и с него. Освен към "Хеброс бус" забележки има и към "Автотранс 2000".
Общината трябва да обясни мотивите за решението си, но засега упорито мълчи.
"24 часа" се свърза с Иван Стоянов. "Няма да давам изявления, такава е политиката. Имам забрана да говоря. Няма да кажа нищо", заяви той.
Според запознати при Петко Ангелов изпълнението на курсовете е близо 100%, при Димитър Чолаков от "Автотранс 2000" - около 90%, драматични пропуски има по линиите 29 и 99, обслужвани от "Хеброс бус".
"За неизпълнение по две от общо 29 линии няма как да бъде основание да се къса договор", коментират те.
Пловдивчани от години открито негодуват от нередовен градски транспорт и грубо отношение от страна на шофьори и кондуктори. Автобуси често подминават спирките, макар водачите да виждат, че на тях чакат хора. Масова практика са скандали между кондуктори и пътници. През почивните дни е цяло чудо да разчиташ на обществен транспорт.
Преди месец от "Браво, Пловдив" поискаха оставката на ресорния зам.-кмет Савина Петкова за несправяне с работата и тя я подаде, за да не пречи на колегите си. Титуляр на поста така и не е назначен. Временно ресорът е зачислен на зам.-кмета по обществения ред Ангел Славов.
Половин час след нашата публикация пресцентърът на община Пловдив разпространи съобщение за прекратения договор.
„Продължава пропускането на курсове по някои от линиите и всеки ден получаваме жалби от гражданите. Едни превозвачи изпълняват разписанията почти на 100%, при други няма промяна. При прекратяване на договора от 2016 година предупредихме, че ще продължим с мерките, докато всички превозвачи не започнат да спазват правилата", заявява Костадин Димитров. Той допълва, че
застават на страната на гражданите и продължават с действия за подобряване качеството на услугата.