Министерство на транспорта: Отмяната тировете да се връщат на 2 месеца е правилна стъпка

04.10.2024 17:50
е европейското законодателство трябва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост Снимка: Архив

Отмяната на разпоредбата за връщане на превозното средство на всеки осем седмици в държавата по установяване е стъпка в правилната посока, която ще намали броя на празните курсове и нивото на вредни СО2 емисии, посочват от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС) за решението на Съда на ЕС, който днес се произнесе по делата за отмяна на част от разпоредбите на пакет „Мобилност I“

Те бяха заведени на 23 октомври 2020 г. от България, Литва, Полша, Унгария, Румъния, Малта и Кипър, а Естония и Латвия се включиха като страни помагачи.

От ведомството посочват, че европейското законодателство трябва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост. 

Българската страна и единомислещите държави нееднократно представяха и аргументирано защитаваха позицията, че връщането на превозните средства води до увеличаване броя на празните курсове и неоправдано увеличаване на вредните емисии, което е в разрез със заложените цели в Зелената сделка, припомнят от МТСП. Направено бе проучване от KPMG, което показа, че задължителното връщане на товарните камиони ще доведе до увеличаване на вредните емисии само от българския автомобилен парк с 0,8 %, дневният трафик по границите ще се увеличи двойно, с последващо време за преминаване, отговарящо средно на 33 часа на камион, отбелязват от министерството.

Българската страна приветства внесената правна яснота и сигурност относно разпоредбата за връщане на водача на всеки четири седмици по местопребиваване, с което водачите ще имат правото да избират мястото за ползване на седмичната си почивка, а работодателите ще са задължени да организират работния процес по начин, позволяващ връщане в държавата на установяване. България ще продължи да работи в посока подобряване условията на труд на водачите, както и осигуряване на недискриминационни и пропорционални правила за предоставяне на товарни транспортни услуги в ЕС, посочват от Министерството на транспорта, цитира БТА. 

 

Други от От страната и света

Радев и партиите на едно мнение: военно обучение за всеки, за да може да брани Отечеството (Обзор)

Със сигурност увеличават разходите за отбрана Всеки български гражданин трябва да има умения да участва в защитата на Отечеството. Около това се обединиха и политици

Черноморска мида възстановява популацията си край Созопол

Възстановяване на популациите от черноморски миди се забелязва по крайбрежието на Созопол. Това отбелязват повечето водолази там. За тях тази тенденция е силно положителна

Георги Милков: Ударите на Иран са много добре калкулирани

Ударите на Иран са много добре калкулирани. Това не са просто едни ракети, изстреляни така, за да паднат където и да било, и израелците да ги хванат, защото техният железен купол и цялата им система

Нашите в Иран не искат извеждане, прибират още 25-има от Ливан (Обзор)

Още 25-има българи трябваше да бъдат евакуирани в петък и събота от Ливан, с което общият им брой стана 194. Това са последните ни сънародници, потърсили помощ от държавата след разрастването на

МВР: Простреляният румънец и синът му бяха агресивни, заплашваха полицаите

Румънецът, влязал нелегално със сина си на остров Средняк, за да краде дърва, е бил агресивен. Това заявиха от Министерството на вътрешните работи в изявление, разпространено до медиите

>