Изкуственият интелект на работа и във Facebook рекламата, през погледа на дигитална агенция

26.09.2024 17:15 24 часа Пловдив онлайн
Източник: Pixabay

Изкуственият интелект (ИИ) трансформира бизнес средата по начин, който преди няколко години изглеждаше невъзможен. Технологиите, свързани с ИИ, са навлезли в различни аспекти на работното място и маркетинга, предоставяйки нови решения за анализ на данни и автоматизиране на задачи. 

Един от секторите, в които ИИ оказва най-силен ефект, е рекламата в социалните мрежи, и по-специално Facebook рекламите. Как изкуственият интелект помага за създаването на рекламните кампании и как променя бизнес средата ни разказват Стефка Георгиева и Мартин Андонов от дигитална агенция ADvantage. 

Изкуственият интелект в работата на дигиталната маркетинг агенция

ИИ навлиза все по-дълбоко в ежедневната работа, като предлага решения за автоматизация, оптимизация на процесите и по-бързо вземане на решения. 

За Стефка Георгиева, основател на дигитална агенция ADvantage и маркетолог с над 10-годишен опит, това е добре дошло нововъведение, което спестява време и усилия на целия екип.  

“Изкуственият интелект може да помогне изключително много с автоматизация на рутинни и отнемащи време задачи, свързани с проучване, обобщение от анализ на данни и менажиране на проекти, а по този начин служителите могат да се фокусират върху по-важни и стратегически дейности.” 

“Анализът на данните е основата, върху която се гради всяка успешна стратегия”, споделя Мартин Андонов, PPC специалист в ADvantage. “ИИ може да анализира огромни количества данни много по-бързо и точно от всеки човек, а това ни улеснява във взимането на информирани решения, базирани на конкретни факти и тенденции.” 

Каква роля играе изкуственият интелект във Facebook рекламата?

Рекламата в социалните мрежи, и особено във Facebook, също се възползва от напредъка в ИИ. Благодарение на тези технологии, рекламодателите вече разполагат с по-ефективни и персонализирани начини да достигат до своята аудитория.

“Едно от най-големите предимства на ИИ в рекламата е способността да анализира потребителски данни и да създава прецизно таргетирани кампании. Facebook събира огромни количества информация за своите потребители, като предпочитания, навици, интереси и поведение в платформата. Изкуственият интелект анализира тези данни и ни помага да създаваме кампании, които са персонализирани и насочени към правилната аудитория”, споделя Андонов. 

Другa сфера, в която централна роля играе ИИ, е оптимизацията на рекламния бюджет във Facebook. Платформата използва машинно обучение, за да прогнозира кои реклами ще имат най-голям успех и разпределя бюджета между различните кампании на база ефективността им. Това води до по-висока възвръщаемост на инвестициите (ROI).

“Изкуственият интелект във Facebook рекламите ни помага да анализираме резултатите от кампаниите в реално време.”, разказва Андонов. Това позволява на маркетинг специалистите да реагират незабавно, като правят промени в стратегията, ако е необходимо. 

Динамичните реклами във Facebook са друг пример за ползите от изкуствения интелект. 

“Тези реклами автоматично показват продуктите, които са най-релевантни за отделните потребители въз основа на тяхното поведение. Например, ако потребител е разглеждал продукт в онлайн магазин, но не е направил покупка, динамичните реклами могат да му покажат именно този продукт, като му напомнят да завърши покупката”, разяснява Андонов и допълва, че това е безценен инструмент за увеличаване на оборота на бизнеса. 

Какво е бъдещето на изкуствения интелект в рекламата?

“Очакваме възможностите за автоматизация да се разширяват, а също да видим още по-голямо влияние на ИИ в създаването на съдържание и взаимодействието с потребителите”, казва Стефка Георгиева. 

ИИ може да автоматизира репорти, обобщава големи количества информация, генерира текстове, добавя субтитри и още много. Това пести време и ресурси на бизнеса, като същевременно осигурява уникално съдържание за всяка рекламна кампания.

“Мнозина се притесняват от този технологичен напредък, но от нас зависи как ще използваме развитието на изкуствения интелект, за да постигнем целите си и да увеличим растежа на бизнеса си. Също така ИИ не е заплаха за работните места на маркетолозите, а възможност да се фокусираме върху важните задачи и да мислим и работим в посока генериране на решения за бизнесите”, смята Георгиева. 

Изкуственият интелект променя начина, по който работим и рекламираме в платформи като Facebook. Той не само автоматизира рутинни задачи, но и предоставя мощни инструменти за анализ и персонализация. В сферата на рекламата, ИИ помага на бизнеса да достигне до точната аудитория, да оптимизира бюджета си и да получи по-добри резултати.

В бъдеще можем да очакваме ИИ да продължи да се развива и да предлага все по-иновативни решения за ефективни и креативни рекламни кампании. 

Възможностите, които тази технология предоставя, са безкрайни и ще продължат да оформят бъдещето на маркетинга и бизнеса.

Други от От страната и света

Украинка се оплаква от посланика ни в Киев

Тежки обвинения към посланика на България в Украйна - Николай Ненчев, е отправила бившата вече служителка в мисията - преводачката Олга Хвостенко. В писмо до МВнР тя обвинява дипломатът

Павела Митова: Не гарантираме, че Силви Кирилов няма да бъде служебен премиер

„Няма да гарантираме, че ако Силви Кирилов бъде избран за председател на парламента, няма да бъде номиниран за служебен премиер". Това заяви депутатът от ИТН Павела Митова пред NOVA NEWS

Катастрофа затруднява движението по пътя Стара Загора - Казанлък

Движението по пътя от Стара Загора за Казанлък в района на Стара Загора е затруднено заради катастрофа, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)

Атанас Зафиров: Младите са надеждата и моторът на левицата

На конференцията на Младежкото обединение на БСП председателят на БСП-Обединена левица Атанас Зафиров изрази своята признателност към младите социалисти и подчерта тяхната ключова роля за бъдещето на

Александър Симидчиев от "Да, България" за офертата на ГЕРБ: Принципи преди имена

Това, което се случва в България, в момента е, че една личност в България е овладяла значителна част от ключови институции, които отговарят за върховенството на правото

>