Юлиян Дайнов - българин задава световния тренд

17.09.2024 11:00
Юлиян Дайнов
Мултибранд бутикът ALL-U-RE е софийският адрес на иконични световни дизайнери, до тях вече се нареждат и колекциите на Юлиян Дайнов.

Визионерът в модната индустрия консултира големите брандове и създава собствена линия редом с приятели като Жан-Пол Готие

7 хил. години история и модерен дух - така модната библия Vogue описва София и обявява, че това в момента е най-оживеният град в Европа. В страниците, които посвети на българската столица в края на това лято, Vogue ни среща с Мария Бакалова. "Всеки път, когато се връщам, се учудвам колко оживен и космополитен е станал градът, като същевременно запазва уникалния си чар с уютни улички и аристократични стари сгради", казва тя.

В сърцето на София може да купите пресни продукти от Женския пазар, създаден през 1878 г., а после да отскочите до улица "Съборна" за вълнено палто или кашмирен пуловер от ултимативни световни брандове - в бутик , продължава Vogue. И след родната звезда в Холивуд изданието цитира един друг българин звезда, но в модната индустрия - Юлиян Дайнов. В София креативността е избухнала през последните години, уверява той.

Изумително е, че не са много българите, които познават името на Джулиан, както е наричан Дайнов от Берлин през Ню Йорк и Лос Анджелис до Токио. А младият мъж е сред хората в света, които прогнозират и сбъдват модата. Той е

водещ маркетинг експерт в няколко индустрии, преподавател

в различни университети и сред малкото сертифицирани тренд скаути. Това е човекът, който консултира брандове и институции за потребителското поведение и динамиката на пазара. Улавя бъдещото "модерно" и продава тези стратегии на клиентите си заедно с гаранцията, че те първи ще хванат вълната и ще я монетизират. А и самият той е дизайнер визионер, продаван редом с иконичните марки.

Днес основно Берлин е неговото място, когато това не е... самолетът, тъй като обичайно лети около 250 дни в годината. А София, в която е израснал - емоционалният дом. Питаме

ако София беше дреха, каква щеше да е.

И Юлиян веднага отговаря - тренчкот. "Защото той те прегръща и дава сигурност,

спокойствие, защитен и гушнат си в твое пространство."

Българинът е наричан "тайното и най-търсено маркетинг оръжие на Германия". Как прави кариерата си? Учи маркетинг и бранд стратегии в Германия, Дания и Швейцария и през 2010 г. започва работа в Liganova, глобалната компания за експериментален ритейл и маркетинг, базирана в Щутгарт и с офиси в целия свят.

"Байър е малко позната позиция - хората, които решават кои брандове са релевантни и трябва да се закупят за различните магазини. Те са модни диктатори, едни от най-влиятелните хора. Благодарение на поръчките, които прави за ритейл веригите, байърът може да въздигне или съсипе един бранд, защото пазарува за 800-900 магазина в цял свят", разказва ни Юлиян.

Разполагал е с бюджет от десетки милиони на година. Работил е с Chanel, Mercedes, Hermes, Hugo Boss, Karl Lagerfeld, Adidas, Porsche, BMW, Audi, Cartier, Nike, Amazon, Douglas, Delivery Hero, Premium Group, Pitti Imagine Florence и др. Консултира клиентите как да адаптират стратегиите си спрямо моментната култура на консуматора, неговата мобилност, как да хванат духа на деня, но и да са устойчиви в бъдеще.

След като дълго и успешно продава идеите си на големите, преди 5 г. създава собствена агенция (Rolls-Royce е сред многото му клиенти), успоредно с това сам прави мода. "В годините се научих на много неща, знам как работят различните пазари. Някои от марките, с които работех, харесвайки стила ми, попитаха дали искам да създам колекции за тях. Работя за 4 бранда в момента,

създавам колекции с моето - българско име, Юлиян Дайнов.

И се продават в над 800 магазина по света",

емоционален е той.

Смених страната - бил съм този, който решава коя марка да живее в магазина, сега стотици продават моя криейтив, смее се Юлиян. "Така се запознах и с Албена Александрова. Винаги съм харесвал това, което прави. Тя е първата, осигурила преди години и на мен самия достъп до големите брандове - страхотна емоционална стойност ми носи споменът как се докоснах за първи път до нещо, което е правил Готие", споделя творецът защо е представен именно в . А днес с Жан-Пол Готие са приятели. Българинът е близък и до много от останалите големи имена във висшата мода.

"Албена има силно чувство за мода и брандове", оценява диктаторът на трендове. Гордее се, че българско име е на етикета, а бройките свършват в първите седмици. Хората вече четат чуждестранни медии, следват в инстаграм и научават бързо, че 4-те марки, с които работя, са достъпни в България, добавя той. "Самият аз усещам и тя потвърждава, че има емоционална нотка - най-великите, и изведнъж виждат до тях българин", вълнува се и той. А от бутика на "Съборна" с гордост разказват историята на Юлиян.

"Наскоро си обзаведох апартамента в София и веднага беше представен в около 30 списания по света. Питат ме като човек от Ню Йорк, Берлин, Лос Анджелис, Лондон: Защо София? На всички отговарям, че тя се развива в страхотна посока. Напомня ми Берлин преди 20 г. Привлича все повече компании и хора, които сега идват или пък се завръщат. Има атмосфера", убеден е Дайнов. Обича да си идва, макар да успява рядко. През останалото време поддържа връзката чрез фирмите, с които работи - благодарение на него нещата им се шият в България.

Други от Възход и падение

Иск на принц Хари срещу в. "Дейли мейл" за хакерски атаки влиза в съда през 2026 г.

Съдебните искове за накърняване на личната неприкосновеност на принц Хари и други известни британски личности срещу издателя на вестник "Дейли мейл" ще бъдат разгледани в началото на 2026 г

Елтън Джон е спрял да работи по нов албум заради частична слепота

Британският певец и композитор Елтън Джон разкри в интервю за Ей Би Си нюз, че е бил принуден да преустанови работата си по нов албум заради частична слепота и че понастоящем се възстановява

Дрейк съди „Юнивърсал мюзик груп“ и „Спотифай“, смята, че издигнали песен срещу него

Канадският рапър Дрейк предприе съдебни действия срещу „Юнивърсал мюзик груп“ и „Спотифай“, предаде Асошиейтед прес. Според певеца тези музикални компании са заговорничили

Група Ali пуснаха дебютния си албум

Бандата представи дългоочаквания си дебютен албум на голям концерт в столичен клуб само преди дни. Албумът от 10 песни, озаглавен Introverse, вече е наличен в музикалните платформи

Кание Уест крои гол ритуал за годишнината от сватбата си с Бианка Ченсори, поканена е и Ким Кардашиян

Скандалният рапър Кание Уест планира да спретне гол ритуал, за да отбележи втората си годишнина с Бианка Ченсори, според световната преса. По идея на звездата двамата с жена му ще отидат голи до

>