Институции в Русе обсъдиха мерки за намаляване на трафика на ГКПП Дунав мост

16.09.2024 20:23

Предлагане на мерки за регулиране нормалното изчакване и преминаване на тежкотоварните автомобили през ГППК „Дунав мост - Русе/Гюргево", без да се допуска образуването на опашки от неправомерно паркирали тежкотоварни автомобили по републиканската и общинската пътна мрежа, бе основната тема на провелата се днес среща в Заседателна зала на Община Русе. Тя бе инициирана от областния управител Драгомир Драганов и на нея присъстваха кметът на община Русе Пенчо Милков, заместник-кметът Димитър Недев, представители на държавни и местни институции, както и на паркингите на територията на града.

По време на срещата бяха обсъдени различни предложения за по-добрата регулация на администрирането на виртуалната опашка, която съществува понастоящем. Беше отчетено и че наличието на буферния паркинг, построен миналата година, е намалил пътнотранспортните произшествия в района в пъти.

В хода на разговорите кметът Пенчо Милков заяви, че ако държавата не се намеси адекватно, е напълно възможно блокадите от предходни години на Дунав мост да се изместят на входно-изходните точки на града. „Искам да напомня на държавата, че нейно основно задължение е да осигури обществен ред и спокойствие, защото проблемът с тежкотоварния трафик по основните пътни артерии не е само на общината. Десетки години местната власт бе ангажирана да се занимава с държавен и международен проблем и да активизира ресурси за дейност, която не й е присъща, но се налагаше да извършва", подчерта Милков.

Кметът на община Русе заяви още, че проблемът със завишения трафик и задръстванията основно се корени в действията на институции в северната ни съседка, които създават от години неравномерност в преминаването на контролно-пропускателния пункт. „Обръщал съм се към много правителства да бъде построен от държавата буферен паркинг и съм получавал множество откази. Едно правителство ни даде 3 млн. лв., с които построихме една мостра на паркинг, който си е бутиков с неговите 70 паркоместа".

Кметът припомни, че държавата има създадена система - Българска акцизна централизирана информационна система (БАЦИС), която може да послужи като отправна точка при създаването на подобна, свързана с регулирането на тежкотоварния трафик в страната.

Милков предложи да бъде подобрена пропускателната способност на ГКПП „Дунав мост" със спешни законодателни мерки и промени в нормативната и подзаконова уредба. Той заяви, че нормативно трябва да бъде уреден пълният достъп на държавните органи до софтуера на частната фирма, който управлява виртуалната опашка. „В договора с фирмата сме заложили клауза, че ако държавата изработи подобен софтуер, те трябва да работят по него. Досега няма такъв, но тя – държавата, може да изработи свои изисквания как да бъде моделиран той и да поиска достъп до него", заяви кметът.

Камионите да изчакват във вътрешността на страната бе следващото предложение на Пенчо Милков и това да е перманентна мярка, а не кризисна, както в момента. „Защо русенци трябва да дишат изгорели газове на хиляди камиони, защо пътната инфраструктура трябва да бъде разбивана, без да получи общината и стотинка възвращаемост? Всички такси заминават към София и нищо не остава за Русе, както и за всички гранични градове. АПИ трябва спешно да разработи нова система за тези споразумения с общините и граничните градове с много по-висока сума на километър трасе, защото тук преминава международен коридор", категоричен бе Милков. Той посочи, че във вътрешността на страната трябва да бъдат изградени обособени зони, в които тирове, получили номера от границата при Свиленград с маршрутна карта към Русе, да изчакват в тях, а не да се трупат с хиляди в подходите към Дунав мост. „Другите дирекции на МВР по тази транспортна линия също трябва да понесат отговорност, а не ОД на МВР-Русе да се задъхва с регулирането на трафика и да търси варианти как да извършва качествено други важни дейности, свързани със сигурността на русенци".

Кметът предложи и още една мярка, с която да се регулира тежкотоварния трафик, а именно - поставянето на бариери на всички паркинги, които да бъдат свързани в единна централизирана система. „Трябва да има „филтър", който да ограничи масовото навлизане на камиони в подходите към гранично-пропускателния пункт и да се задръстват двете кръгови кръстовища, които са пряката връзка на жителите на малките населени места с града", отбеляза Милков.

В края на срещата областният управител заяви, че най-късно през месец октомври ще заработи фериботната връзка Русе-Гюргево, която, по думите му, ще облекчи близо с 1/3 тежкотоварния трафик в района.

Други от От страната и света

22-годишна италианка е родила и заровила две бебета в градината си

22-годишната студентка по право Киара Петролини призна, че в рамките на година е родила сама и тайно две бебета и ги е заровила в градината, без никой да знае. Това станало близо до град Парма

Отхвърлиха на първо четене законопроекта за регистрация на чуждестранните агенти

Парламентарната комисия по културата и медиите не прие на първо четене законопроекта за регистрация на чуждестранните агенти. На днешното заседание „За“ гласуваха двама народни представители

Приеха законопроекта за прекратяване на злоупотребите с адресна регистрация

Ресорната парламентарна комисия прие на второ четене Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за гражданската регистрация, внесен от Костадин Костадинов (ПГ на "Възраждане") и група народни

Андрей Ковачев след скандала със Скопие: Ще поискаме ЕНП да изключат ВМРО-ДПМНЕ

Информирахме ЕНП за поведението на ВМРО-ДПМНЕ и ще поискаме да се инициира процедура по изключване на тази партия. Мисля, че те доказват по всякакъв начин, че искат да бъдат с "Фидес"

Арестуваха известен фитнес модел и шампион по културизъм

Не е ясна причината, срещу него имало няколко сигнала, но стари Известният фитнес модел и шампион по културизъм Радослав Михайлов е бил задържан днес в столичния кв

>