Шаламанов: Парламентарна комисия трябва да обясни защо пилотите ни не могат да постигнат необходимите полети годишно

16.09.2024 07:57
Велизар Шаламанов

Бившият министър на отбраната Велизар Шаламанов заяви, че една от най-важните причини за тежката авиокатастрофа на "Граф Игнатиево", при която загинаха двама души, е недостатъчното време за полети и подготовка на летците ни.

Една парламентарна комисия трябва да потърси отговор защо пилотите ни не могат да постигнат необходимите полети годишно, както и да се потърси отговор на въпроса доколко тези демонстрации и авиошоу са важни, необходими и не може ли по по-добър начин да се изразходват средствата, както и как военновъздушните сили се подготвят за усвояването на F-16, "Спартан", "Кугър", "Пантер", настоя Шаламанов в "Денят започва" по БНТ.

Според Шаламанов, докато не станат ясни причините за инцидента, L-39 не трябва да лети.

Той добави, че не трябва да се прекрачват червени линии и не трябва да се очаква от пилоти с по-малко от 50 часа на година да изпълняват авиошоу. Доколко демонстрациите и авиошоуто се вписват в модернизацията на летателния състав и военновъздушните сили. "Как се планира авиошоу, как се подготвят пилотите, как се финансира едно авиошоу?", запита Шаламанов.

Той иска да знае как парите, които ще бъдат похарчени за авиошоуто, няма да навредят за развитието на българските военновъздушни сили.

Бившият зам.-министър на отбраната Йордан Божилов подкрепи думите на Шаламанов и посочи, че въпросите са много и на тях ще бъде даден отговор по българското законодателство. "Трябва да се погледне по-широко на проблематиката какво се случва в българската армия. Причината за зачестилите инциденти е малкият нальот в армията. Много бе направено, но заради изоставането във въоръжаването и модернизацията трябва да наваксаме", настоя Божилов.

Според него някои от старите практики и традиции трябва да бъдат забравени, защото водят до проблеми.

Той очаква през 2025 г. да пристигнат първите F-16, но въпросът е доколко ще бъдат готови българските пилоти за тях. Тези самолети са на съвсем различно ниво и трябва да могат да комуникират с всички останали сили - военноморски и сухопътни, каза още Йордан Божилов. И добави - F-16 ще реши много проблеми в българската армия.

Други от От страната и света

Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка

Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена  бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в

Паднал бор блокира влакове в Искърското дефиле

Влаковете, които преминават през Искърското дефиле в района на гара Елисейна, временно бяха блокирани в късния следобед. Причината беше огромен бор, паднал върху контактната мрежа в района

Зацикляне: 6-и (засега) опит за председател – за Деня на благодарността (Обзор)

Борисов с първа реч от трибуната в новия парламент, шегува се как намерил 94-годишен за водач на листа, за да има доайен за шеф на следващия Асен Василев си говори с ДБ през медиите

Димитър Главчев: Пълното ни приемане в Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми

Приемането на страната ни в „сухопътния“ Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми, каза служебният премиер Димитър Главчев за предаването „Панорама“ по БНТ

Австрия склони, пуска ни в Шенген и по суша от 2025 г., но само с Гърция (Обзор)

Граничният контрол с Румъния остава за поне 6 месеца Австрия най-накрая се съгласи да пусне България и Румъния в сухопътен Шенген, като се очаква да влезем напълно в свободната зона за движение в ЕС

>