Къдринка Къдринова: Коментарите по мой адрес дойдоха от политик и създадоха негативен ореол около мен
Теми приоритет за новия член на Съвета за електронни медии (СЕМ) са независимостта и защитата на правата на българските журналисти, достойното им заплащане и какъв език се използва в медиите
Първите коментари, които прозвучаха по мой адрес, за съжаление дойдоха от един политик. Много медии подеха по този наратив, който беше зададен от него. Това създаде негативен ореол около мен. Това каза новият член на Съвета за електронни медии (СЕМ) Къдринка Къдринова по време на заседание на регулатора днес. Къдринова беше назначена с указ на президента Румен Радев на мястото на бившия председател на СЕМ Соня Момчилова, чийто мандат изтече.
"Бих искала да уверя всички, че съм човек, който наистина спазва конкретни принципи и цялата моя дейност ще бъде подчинена на интересите на обществото, свободата на медиите, правата на журналистите и правата на европейските граждани. В цялата си работа до ден днешен съм спазвала тези си принципи. От инсинуациите по политическа линия никой не е защитен", каза още Къдринова. Тя допълни, че няма нужда да се впуска в излишни обяснения, защото това не е в "нейния натюрел".
По време на заседанието Къдринова допълни, че идва с "добро чувство" за работа, изрази и дълбокото си уважение към колегите си. След това обясни кои теми са приоритет за нея - независимостта на българските журналисти и медии, правата им и тяхната защита. "Винаги съм вярвала, че ефективната и естествена журналистика не може да бъде осъществена от хора, които са в трудна ситуация и са подложени под натиск - било то от издатели или други фактори", уточни тя.
По думите на Къдринова защита на журналистите значи също така и достойно заплащане. Друга важна за нея тема е какъв език се използва в медиите и не само.
Тя обясни, че е силно впечатлена от постижението на СЕМ да въведе закон за забрана на рекламите за хазарт в медиите и ще подкрепи "следващата кауза, с важна обществена функция" - Съвета да осъществи фокусирано наблюдение на рекламни клипове – аудио и видео, чието съдържание е насочено към популяризиране на храни и напитки. Предложението за мониторинга бе дадено от Соня Момчилова през май - че в търговските съобщения не трябва да се използват техники, действащи върху подсъзнанието, и те не трябва да създават опасност за физическото, психическото, нравственото и социалното развитие на децата.