500 млн. лв. влага концесионерът в нов терминал на летището, ще е готов през 2031 г.

10.09.2024 12:28

500 млн. лв. инвестиция в терминал 3 на летище София и увеличаване на капацитета за приемане на пътници до 20 млн. на година обявиха концесионерите от френския инвестиционен фонд Meridiam. 

За представянето на концептуалния дизайн на бъдещия нов терминал дойдоха министърът на транспорта Красимира Стоянова и Тиери До, основател и главен изпълнителен директор на Meridiam, който е инвеститор в оператора на аеропорта "СОФ Кънект". Проектът беше презентиран от Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на  "СОФ Кънект". 

Новата сграда ще бъде при терминал 2, с който ще имат топла връзка. Дизайнът е вдъхновен от природата на България, особено от планините, цветовете и силуетите, заяви Кабайеро. Терминал ще бъда с площ от 65 000 кв. м, плановете са строителството да започне  през  април 2026 г., а  да бъде пуснат в експлоатация през април 2031 г. 

Целите са тази трансформация на столичното летище да му осигури 5-звездна сертификация SkyTrax, първата за регионално летище в Европа.

Ето и предпоставките - пътниците ще бъдат на 5 минути разстояние пеша от централната търговска зона до всеки от 32-та гейта (изхода).

Терминал 3 ще обслужва различни по профил пътници - бизнес, туристи, пътуващи при роднини и приятели. Ще предлага детски площадки, игрални зони и зони за домашни любимци. Дизайнът е оптимизиран за удобство на пътниците и за ефективната работа на авиокомпаниите. Усъвършенствани пътнически ръкави за традиционните авиокомпании и ефективни процеси при нискотарифните авиопревозвачи ще осигурят гладко преживяване на всички, смятат от оператора на летището "СОФ Кънект". 

Общо за времето на концесията, която е 35 г.,  вложенията на концесионера в летището ще бъдат 1,2 млрд. лв., заяви Тиери До.

В отговор на въпрос той обаче, че инвестиционният фонд "Меридиам" има намерения да инвестира в жп и пътна инфраструктура в България, но и в Румъния.

  Министерството на транспорта и съобщенията следва устойчива политика на развитие на летищната инфраструктура, част от която е привличането на големи инвеститори, какъвто е настоящият концесионер на Летище София – „СОФ Кънект". Това заяви служебният министър на транспорта  Красимира Стоянова.

„Когато държавата и частният инвеститор си подадат ръка в едно партньорство, нещата се получават", посочи тя.

 Стоянова припомни и ползите за страната ни от присъединяването към Шенгенското пространство по въздух. То дава възможност на над 40 млн. души да пътуват свободно между отделните държави членки, без да преминават граничен контрол. Вече и ние сме част от това пространство по въздух и по море. Надяваме се скоро да успеем да се поздравим и с отпадането на контрола по сухопътните граници, коментира още тя. 

Други от От страната и света

Шефът на "Гранична полиция": И след влизането ни в Шенген ще има проверки, но не на границата

Директорът на ГД "Гранична полиция" Антон Златанов обясни пред журналисти на ГКПП Кулата, че след пълноправното ни членство в Шенгенското пространство

Защо ВКС намали на 4 г. присъдата на шофьор, убил трима младежи на заден ход край Цалапица

Колата, която блъснал Ваклин Хъмчев, се движела с превишена скорост Делото продължило 5 г., съдът реши, че случаят не е особено тежък Вече е в затвора 50-годишният професионален шофьор Ваклин Хъмчев

С нови забавления ще изненада и тази година Ледената пързалка в Русе

И през настоящия зимен сезон обновената Ледена пързалка в Русе ще предложи на русенци и гости на града множество забавления за малки и големи. На площада пред Държавна опера Русе „Общински пазари"

Вижте какво пише в споразумението, което ни отваря вратите за Шенген

България и Румъния ще продължат поне с 6 месеца прилагането на граничен контрол по сухопътните си граници след влизането им в Шенген по суша. Това се съдържа в подписаното днес в Будапеща

С 13% поевтиня токът за българския бизнес за утре

При средна цена от 217,44 лева (без ДДС) за мегаватчас e търгувана днес електроенергията на Българската независима енергийна борса (БНЕБ) в пазарен сегмент "Ден напред"

>