Близо 67% от кандидатите за директори са допуснати до втория етап от конкурсите

04.09.2024 14:51

Близо 67% от явилите се на тест кандидати за директори на общински и държавни училища са го преминали успешно и продължават към следващия етап на конкурсите. Това показват обобщените данни за цялата страна, след като вчера се проведе писмената част на изпита за кандидатите за ръководители на образователни институции.

На него се явиха общо 569 души. От тях 190 няма да бъдат допуснати до втория етап, защото са получили резултат по-малко от 30 точки. Останалите 379 души продължават към устни събеседвания, които ще започнат на 10 септември 2024 г.

Припомняме, че в началото на юли МОН обяви конкурси за 481 места за директори на общински и държавни училища.

Съгласно правилата в първия етап кандидатите решават тест, генериран в МОН в деня на изпита и който е единен за цялата страна. Той съдържа 50 въпроса, като за всеки въпрос има три варианта за отговори, от които само един е верен и носи една точка.

На следващия етап всеки един от кандидатите трябва да представи концепция за развитие на съответната образователна институция. Заедно с нея на самия изпит ще трябва да реши и два конкретни казуса. За да се избегне субективният елемент в МОН са разработени казуси, които ще бъдат предоставени на РУО.

За вакантните позиции бяха подадени общо 776 заявления за 397 общински и държавни образователни институции.

До теста бяха допуснати 583 кандидати, от които 14 не се явиха. След писмения изпит за 87 образователни институции няма да бъде избран директор поради отпадане на кандидатите.

По новите правила изборът на директори е ориентиран не просто към намирането на администратори, а към търсене на образователни лидери, които биха допринесли за промяната в българското образование.

Новият тип конкурси измерват и умения за прилагане на нормативната уредба според спецификата на училището, индивидуалните потребности на учениците и работата с общността в съответното селище или квартал.

Всеки от конкурсите е видео заснеман, за да се гарантира публичност.

По новите правила, които МОН прие по инициатива на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, вече бяха избрани и назначени 200 ръководители на образователни институции.

По оценка на МОН от края на 2023 г. около 600 училища бяха с временно изпълняващ длъжността ръководител или такъв навършил години за пенсия. По тази причина поетапно се пристъпва към избор на титуляри за тези институции.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>