2025 г. е оптимистичният срок за тунела под Шипка

25.07.2024 10:29

Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова съобщи по време на изслушване в парламента, че оптимистичният срок за започване на дейностите за изработване на техническия проект за тунел под Шипка е през 2025 г., предаде БТА. Причината е, че тази година ще трябва да се предприемат действия за осигуряване на площите за порталите на тунела, каза министърът.

Оттам нататък всички процедури изискват съответните законови срокове. Затова начален срок за започване на строително-монтажните работи по проекта не бих могла да поема ангажимент да споделя, посочи още министърът в отговор на депутатски въпрос.

Коритарова заяви, че има осигурено финансиране по проекта, като допълни, че част от тези средства ще бъдат от държавния бюджет и те са планирани в капиталовата програма на Агенция "Пътна инфраструктура", а другата част ще е по програма "Транспортна свързаност" - 2021-2027 година.

В началото на юли регионалният министър съобщи, че са предприети стъпки по създаване на работна група с участието на отговорните институции, която ще изготви график с дейностите и сроковете за реализиране на проекта за тунел под връх Шипка. Целта е до година и половина същинската работа да започне. А след 4 години да можем да кажем, че имаме връзката север-юг, каза в средата на юни министър Коритарова. Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца. Строителството ще продължи около три години и половина. Заложено е изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км, 6 моста, 1 подлез и др.

Проектирането на съоръжението започна след близо тригодишна процедура по Закона за обществените поръчки, която беше стартирана през октомври 2019 г. и премина през обжалване в съда. Договорите с избраните изпълнители са подписани. Стойността на контракта за проектиране и строителство е 358 020 000 лв. с ДДС. Изпълнител е ДЗЗД "Консорциум ПСВТ". Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Трансконсулт - Свеко". Договорът е 6 479 935,20 лв. с ДДС.

Тунелът ще осигури най-пряката връзка между Северна и Южна България в централната част на страната. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Основните транспортни направления, които ще обслужва тунелът, са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа). Ще се повиши безопасността на движение и целогодишно ще се улесни преминаването на шофьорите от двете страни на Стара планина. Това ще се отрази на икономическото и социалното развитие на региона и на туризма.

(следва)

Други от От страната и света

Пожар изпепели 270 кв. м дървена конструкция на обект край Каварна

Пожар изпепели 270 кв.м дървена конструкция на обект край Каварна, съобщават от Областната дирекция на МВР в Добрич. На 1 април около 10 часа е получено съобщение за възникнал пожар на обект на

Росен Желязков: Вотът на недоверие е опит за вклиняване на раздор в коалицията

Вотът на недоверие срещу правителството е някакъв опит за вклиняване на раздор между партиите в управляващата коалиция. Това каза преди заседанието на Министерския съвет премиерът Росен Желязков

Пиян шофьор заби автомобила си в крайпътна канавка край Добрич

Пиян шофьор заби автомобила си в крайпътна канавка край Добрич, съобщават от Областната дирекция на МВР. На 1 април, около 16:50 часа е получено съобщение за възникнало пътнотранспортно произшествие

Обезвредиха артилерийски снаряд от началото на 20 век край Каварна

Намериха артилерийски снаряд от началото на 20 век при строителни дейности в местността Икантълъка, община Каварна. Това съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР в Добрич

Росен Желязков: Отпускаме 35 млн. лв. за великденски добавки

Днес ще отпуснем 35 милиона по бюджета за осигуряване на великденска добавка на близо 700 000 пенсионери, които живеят под линията на бедността, независимо от всички недобронамерени коментари по тази