Близо 30 000 клиенти посетиха салона за обслужване в НАП Велико Търново за 6 месеца
Близо 30 000 данъкоплатци посетиха салона за обслужване на клиенти в териториална дирекция на НАП Велико Търново от началото на 2024 година до сега. От януари до края на юни служителите от приходната агенция в старата столица са издали повече от 3000 персонални идентификационни кода (ПИК), съобщиха от приходната администрация.
Общият брой на електронните услуги, достъпни с персонален код, надхвърля 60. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и др.
С ПИК на НАП могат да се ползват както е-услугите на приходната агенция, така и е-услуги, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравно-осигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието и други.
Над 9 500 клиенти са посетили НАП в старопрестолния град, за да подадат данъчни и осигурителни декларации, уведомления за трудови договори и да платят публичните си задължения чрез ПОС терминал. Много от тях се възползваха и от безплатния Wi-Fi в салона за клиенти, за да проверят онлайн за неплатени задължения преди да подадат документи.
Средно 8 минути са необходими за обслужването на един клиент, в което се включва и времето за изчакване, посочват от териториалната дирекция.