Разкаянието е по-силно от самопризнанието: Защо Адриан, който прегази Ани и Явор, получи само 6 г.

09.07.2024 07:30 Цветелина Танкинска
Бащата на Явор държи снимка на влюбените, които Адриан помете.

Продължават протестите на близките на Ани и Явор, прегазени на пешеходна пътека на 8 май 2023 г. на софийския бул. “Сливница”.

Родителите на влюбените годеници са твърдо решени да обжалват пред Софийския апелативен съд присъдата на Адриан Антонов - 6 г. при първоначален общ режим. Категорични са, че ще продължат битката си за по-строги наказания заедно с други роднини на деца и младежи, загинали на пътя.

Делото срещу 18-годишния Адриан се гледа по съкратената процедура, защото младежът се призна за виновен и прие изцяло обвинението на прокуратурата. Автотехническата експертиза показа, че той е шофирал по булеварда в посока от центъра към кв. “Люлин” с два пъти над разрешената скорост – 106 км/ч.

Ани и Явор избраха България, но България не избра Ани и Явор - коментира майката на момичето Десислава Малчева, след като чу присъдата на Антонов. - Децата ни имаха възможност да продължат живота си извън България, но избраха да го направят тук. Искаха да създадат семейство, да имат деца и да се реализират в родината си.

Бащата на Явор допълни, че за същото престъпление във Франция давали 30 години, а в други страни - дори доживотна присъда.

Роднините на Анна-Мария Малчева и Явор Стоянов поискаха максималната присъда по нашите закони. Съдебният състав заключи, че има несъмнени доказателства за извършено престъпление, за което законодателят предвижда от 5 до 15 г., средното на което е 9 г., тъй като Адриан призна вината си. Магистратите обаче я намалиха с 1/3 и тя стана 6 г. Съставът мотивира решението си с “баланс” между утежняващите и смекчаващите вината обстоятелства. Прие за смекчаващо обстоятелство не самопризнанието, а разкаянието на задържания, тъй като е “предпоставка за превъзпитание”. Също и това, че е млад, неосъждан и с добра характеристика. Съдът прие три характеристики - от класната на Адриан, по местоживеене и от църквата, в която е свирил на китара.

На последното заседание бе призован и познат на младежа, който се е возил в колата му. Той го определи като внимателен шофьор, а превишаването на скоростта с 56 км/ч - като прецедент за крехкия му тримесечен стаж зад волана.

Сред утежняващите вината обстоятелства магистратите отчетоха превишената скорост, както и младата възраст на загиналите.

Съдебният състав е наясно с чудовищната мъка на близките на загиналите, както и с чудовищната вина, която изпитва подсъдимият, заключи съдия Биляна Вранчева. Адриан получи и забрана да шофира автомобил за 9 г.

Съжалявам, срам ме от себе си - каза той от подсъдимата скамейка. - Не мога да погледна семействата на загиналите в очите. Искрено се разкайвам за това, което съм направил.

Адвокатът на близките на жертвите - Илия Тодоров, обясни, че след катастрофата са въведени законови промени - вдига се долната граница на предвиденото наказание от 5 години, вместо 3, както беше досега, а горната граница е 15 години лишаване от свобода. Това увеличение обаче не може да се ползва в настоящото дело, тъй като се случи впоследствие.

По-ниската присъда на Адриан за причиняването на катастрофата, в която загинаха Ани и Явор, не е прецедент. На 6 години и 6 месеца беше осъден 28-годишният Филип Михайлов, който на 11 август 2015 г. със 122 км/ч с “Ауди 80” блъсна ученици и причини смъртта на 16-годишната Велислава Цанкова и връстника ѝ Марино Цветанов. 15-годишната Петя Божкова оцеля с тежки наранявания. Мотивите за присъдата му бяха, че престъплението е по непредпазливост, а не умишлено. Също и защото не е правил опити да се укрива.

За тежки катастрофи на пътя има и условни присъди. На 13 януари шофьорът, който м. г. блъсна и уби съдия Емилия Петкова от закрития Апелативен специализиран наказателен съд, беше осъден условно на 3 г. затвор с 6-годишен изпитателен срок. Той е причинил по непредпазливост смъртта на Петкова, като не контролирал колата си и е карал с несъобразена скорост.

Делото приключи само за 3 месеца. Петкова загина на магистрала “Тракия”, докато шофира “Тойота Ярис” в крайна лява лента с много ниска скорост от 18-20 км/ч заради силно задимен участък от пожар. В същата лента се движи и подсъдимият, който не намалява. Заради влошената видимост не успява да забележи колата на съдийката и я удря в задната част. Петкова загива на място.

Други от От страната и света

Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка

Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена  бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в

Паднал бор блокира влакове в Искърското дефиле

Влаковете, които преминават през Искърското дефиле в района на гара Елисейна, временно бяха блокирани в късния следобед. Причината беше огромен бор, паднал върху контактната мрежа в района

Зацикляне: 6-и (засега) опит за председател – за Деня на благодарността (Обзор)

Борисов с първа реч от трибуната в новия парламент, шегува се как намерил 94-годишен за водач на листа, за да има доайен за шеф на следващия Асен Василев си говори с ДБ през медиите

Димитър Главчев: Пълното ни приемане в Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми

Приемането на страната ни в „сухопътния“ Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми, каза служебният премиер Димитър Главчев за предаването „Панорама“ по БНТ

Австрия склони, пуска ни в Шенген и по суша от 2025 г., но само с Гърция (Обзор)

Граничният контрол с Румъния остава за поне 6 месеца Австрия най-накрая се съгласи да пусне България и Румъния в сухопътен Шенген, като се очаква да влезем напълно в свободната зона за движение в ЕС

>