Колите, които бяха насилствено прекръстени
Последната е Alfa Romeo Milano, защото не се произвежда в Италия
Сериозен скандал се развихри преди два месеца между италианското правителство и големия автомобилен концерн Stellantis. Производителят представи на 10 април чисто новия градски кросоувър Alfa Romeo Milano, но 5 дни след това смени името на Junior.
“Автомобил с името Milano не може да се произвежда в Полша. Това е забранено от италианския закон, който постановява, че не могат да се поставят етикети, които биха подвели потребителя”, аргументира се министърът на предприемачеството Адолфо Урсо.
“Въпреки че Alfa Romeo вярва, че името отговаря на всички законови изисквания и че
има проблеми, много по-важни от името на нов автомобил,
марката реши да го промени от Milano на Junior в духа на насърчаване на взаимното разбирателство”, съгласи се в официално изявление автомобилната компания, която е във френски ръце.
Това обаче е последният, но не и първият случай, в който модел сменя името си, след като е представен на широката публика.
Даже марката Alfa Romeo има още един подобен случай, и то пак свързан с името Milano. Хечбекът Alfa Romeo Giulietta от 2010 г. първоначално е планиран да се казва Milano, но е преименуван три дни преди представянето си.
Италианската компания се готвеше да затвори последните си останали офиси и цехове в Милано и да премести 232 дизайнерски екипа в компанията майка FIAT в централата в Торино.
В крайна сметка Alfa Romeo реши да нарече своя автомобил Giulietta, повтаряйки името, използвано преди това за Giulietta от 1955 г. и 22 години по-късно за модел от 1977 г.
Все пак името Milano бе използвано в трето Alfa Romeo, модела 75, който за американския пазар беше кръстен “Милано”.
Още един популярен италиански модел има сходна любопитна история с преименуване. През 2003 г. малък Fiat се движи сред колоната от колоездачи на легендарното състезание “Тур дьо Франс”. Казва се Gingo. Renault смята, че името е твърде сходно с Twingo. Италианците се принуждават да прекръстят популярния и днес модел, известен като Panda.
Когато през 1996-а Volvo решава да нарече колите си от среден клас S4 и F4, германците от Audi реагират като ужилени: S4 не е разрешено. Шведите го променят на S40 и F40, но тогава пък скачат от Ferrari. Така в крайна сметка се появяват седанът S40 и комбито V40.
Преди 7 години милиардерът Ило̀н Мъск се радва, че е измислил името Tesla Model E. Ford обаче претендира за името Model E, сравнявайки го с първата масова кола Model T.
През 1985 година наследникът на Talbot Horizon е почти готов под името Arizona, когато
Peugeot решава да се откаже от марката Talbot и да сложи на модела емблемата с лъва отпред
Нарича го 309.
През 1987 година напълно нов компактен джип Land Rover трябва да се казва Highlander. Volvo обаче вече използва това име за концептуални модели и е против. Кросоувърът с вдлъбнатината в задната врата е познат навсякъде по света с името Freelander. Сега от името Highlander се възползва Toyota.
В Porsche обозначението на колите преди години, а на повечето модели и сега не е нищо повече от номера на проекта на автомобила, включително модела 901 от 1963-а. Това е така, докато Peugeot
не започне да претендира за правото на имената с нула по средата
По този начин 901 става 911 в последния момент.
Веднъж и Porsche е против името на някой от конкурентите. Това се случи, когато Aston Martin представи лимитираната серия Vantage GT3 в пътната си версия. От германската марка твърдяха, че използват името от 1999 г. и е търговска марка от 2011 г., въпреки че GT3 се отнася до състезателен клас и теоретично принадлежи на международната автомобилна федерация FIA.