59 414 ученици се явяват на националното външно оценяване по математика след седми клас
Очаква се 59 414 ученици да се явят днес на националното външно оценяване по математика след седми клас. Изпитът, който ще започне в 9:00 часа, ще се състои в 1665 училища, в които има общо 5430 зали, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
Изпитният тест съдържа общо 23 задачи. Толкова бяха като брой и през миналата година. Промяна обаче има в две от задачите в първата част от теста. В този модул всички 20 задачи през настоящата година ще са с избираем отговор - за разлика от миналата година, когато 18 бяха с избираем, а две - с кратък свободен отговор.
Във втората част от изпита седмокласниците отново ще решават три задачи със свободен отговор.
Промяна има и във времетраенето на изпита. През тази година първата част ще продължи общо 75 минути, което е с 15 минути повече спрямо миналата година.
Времето за втората част остава непроменено - общо 90 минути.
Резултатите от изпита ще бъдат обявени до 2 юли.
На 19 юни седмокласниците се явиха на националното външно оценяване по български език и литература. Те писаха по общо 26 задачи на изпита.
Във втория модул на външното оценяване учениците трябваше да направят подробен преразказ от името на неутрален разказвач на разказа "Изборът" на Кристин Димитрова, съобщиха ученици, които излязоха от изпита от столични училища. Текстът е създаден специално за националното външно оценяване по български език и литература в седми клас. "Днес 60 хиляди седмокласници пишат преразказ по разказа ми "Изборът". Искрено се надявам поне малко да съм улеснила нелекия им ученически живот" - това написа на 19 юни в профила си във Фейсбук Кристин Димитрова, автор на разказа "Изборът".
"Селянката се окахъри, да имаше криле, щеше да го вземе и да хвръкне с него" - по този цитат от разказа "Една българка" на Иван Вазов разсъждаваха седмокласниците на 25-ия въпрос от изпита за националното външно оценяване по български език и литература. От тях се изискваше с три-четири изречения да напишат какво внушават думите от пета глава на творбата, обясниха тогава от МОН.