Проф. Галин Цоков: Не съм мислил дали ще остана министър (Снимки)
Инвестирани са над 650 000 лв. в интерактивни зали в 22 университета, каза той
Дали би приел евентуална покана да остане министър на образование, бе попитан в Пловдив проф. Галин Цоков.
Дългогодишният преподавател в ПУ "Паисий Хилендарски" отговори, че на този етап не е мислил дали би останал на поста в редовно правителство, ако му бъде отправена оферта.
Той оглави образованието в България в кабинета "Денков", а след това остана и в служебното правителство.
"В момента с членовете на екипа ми сме съсредоточени върху успешното приключване на националното външно оценяване", каза Цоков. И пожела успех на учениците, на които предстоят изпити.
В Пловдив министърът откри зала на интерактивно обучение в корпуса на Педагогическия факултет на ПУ "Пaийсии Хилендарски", където работеше той, преди да стане министър. Цоков преряза лентата заедно с проф. Румяна Танкова, ръководител на проекта.
Новата придобивка е създадена по Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители".
По тази програма вече са проведени квалификационни курсове по темите "Прилагане на компетентностния подход в обучението на студенти" и "Използване на дигитално образователни технологии във висшето училище". До този момент са обучени 211 университетски преподаватели. Повече от тях вече са актуализирали своите учебни програми с оглед на тези иновации.
Министър Цоков каза, че над 650 000 лв. инвестира образователното министерство в създаването на интерактивни зали към Центровете по иновативни образователни технологии във всички 22 държавни висши училища, които подготвят бъдещи учители.
„С програмата на МОН и оборудването на тези зали се надяваме да насърчим тези центрове да създадат и новата парадигма за образованието на бъдещето и тук да подготвят учители, които са готови да отговорят на предизвикателствата и интересите на новите поколения", подчерта министър Цоков. Според него в тези Центрове вече са създадени редица иновации и те са доказали своята ефикасност. „Предстои да стартира и нов проект на МОН, по който да разгърнем дуалното обучение и във висшето образование и това е направление, в което педагогическите факултети могат да допринесат много, защото от десетилетия в тях се разгръща именно обучение чрез практика", посочи още проф. Галин Цоков. Той обясни, че с целевите инвестиции се подпомага и процесът по изграждане на компетентности в бъдещите учители чрез микс межди електронна и реална среда.