С кола на ток на ферибот в Гърция - ако батерията е 40%, за коли на газ - 50% пълен резервоар

04.06.2024 15:13 Христо Николов
Фериботът до Уранополи. От това лято всички гръцки фериботи няма да качват електрически коли с над 40% заряд на батерията заради опасност от пожар. СНИМКА: “24 ЧАСА”

Забраната е свързана с опасността от пожари - застрахователи отказват да сключват полици с корабните компании

Колите на ток няма да се качват това лято на фериботи и кораби в Гърция, ако зарядът на батерията им надвишава 40%. За автомобилите, които ползват пропан-бутан или метан, резервоарът не трябва да е пълен над половината от капацитета. Това съобщиха гръцки сайтове за корабоплаване.

Ограничението е влязло в сила от началото на юни и се дължи на нов закон, подготвен от гръцкото Министерство на морското дело и бреговата охрана. Пасажерите на фериботи имат освен това задължението незабавно да информират екипажа на кораба в случай че алармите на техните превозни средства подадат сигнал за опасност. В същото време се забранява изцяло зареждането на електрически и акумулаторни хибридни превозни средства на борда, независимо колко заряд има в батериите им.

В предупрежденията, публикувани на сайтовете, се подчертава, че ограничението не пречи на свободното движение на екологичните автомобили из гръцките острови. Причината, поради която електрическите коли представляват проблем на корабите, е потенциалната опасност от пожар, която може да възникне от литиевойонните батерии.

В такъв случай се налага гасенето да се прави с въглероден диоксид. Този метод обаче не е ефективен при пожари, включващи електрически превозни средства и по-специално възникнали от техните литиевойонни батерии. Затова гръцките застрахователни компании още от миналата година отказват да сключват застраховки, докато фериботите и корабите не се снабдят с по-ефективни противопожарни системи или не вземат мерки да не качват на борда коли със заряд над 40%.

Мярката за резервоарите на колите на газ съществуваше и преди това, но тя рядко се спазваше. Причината е, че процентът на запълняемост се доказва по-трудно, докато при електрическите коли не е така. За всеки случай новите правила изискват пасажерите с коли на ток или на газ да попълват специални формуляри-декларации преди качването на борда, с които гарантират, че резервоарите и батериите им отговарят на изискванията. 

Други от От страната и света

Еколози, местни и прокуратурата срещу завода на Гайтански до Павликени, щял да мърси почвата и водата (Обзор)

ВАС гледа делото и ще се произнесе вероятно след повече от месец Екозащитници, граждани и прокуратурата се обединиха срещу изграждането на завода за боклук край павликенското с

Няма да махат командири заради падналия самолет, първо чакат експертизи (Обзор)

Радев избухна: Самозванци, които не са рискували живота си за България, манипулират Пеевски продължава да им иска оставките, “ако в тях е останало воинско достойнство” Черната кутия на учебния

Земетресение със сила 4,1 удари Източна Турция

Земетресение с магнитуд от 4,1 по Рихтер беше регистрирано днес окръг Тунджели, Източна Турция, съобщи правителствената Дирекция за управление при бедствия и извънредни ситуации (АФАД)

Васил Терзиев: Отделихме рекорден бюджет от 5 300 000 лева за граждански проекти

Рекорден бюджет от 5 300 000 лева за граждански проекти е отделила Столична община, написа кметът на София Васил Терзиев в профила си във Фейсбук. „Независимо дали имате предложение за нова детска

Институции в Русе обсъдиха мерки за намаляване на трафика на ГКПП Дунав мост

Предлагане на мерки за регулиране нормалното изчакване и преминаване на тежкотоварните автомобили през ГППК „Дунав мост - Русе/Гюргево", без да се допуска образуването на опашки от неправомерно

>