С кола на ток на ферибот в Гърция - ако батерията е 40%, за коли на газ - 50% пълен резервоар

04.06.2024 15:13 Христо Николов
Фериботът до Уранополи. От това лято всички гръцки фериботи няма да качват електрически коли с над 40% заряд на батерията заради опасност от пожар. СНИМКА: “24 ЧАСА”

Забраната е свързана с опасността от пожари - застрахователи отказват да сключват полици с корабните компании

Колите на ток няма да се качват това лято на фериботи и кораби в Гърция, ако зарядът на батерията им надвишава 40%. За автомобилите, които ползват пропан-бутан или метан, резервоарът не трябва да е пълен над половината от капацитета. Това съобщиха гръцки сайтове за корабоплаване.

Ограничението е влязло в сила от началото на юни и се дължи на нов закон, подготвен от гръцкото Министерство на морското дело и бреговата охрана. Пасажерите на фериботи имат освен това задължението незабавно да информират екипажа на кораба в случай че алармите на техните превозни средства подадат сигнал за опасност. В същото време се забранява изцяло зареждането на електрически и акумулаторни хибридни превозни средства на борда, независимо колко заряд има в батериите им.

В предупрежденията, публикувани на сайтовете, се подчертава, че ограничението не пречи на свободното движение на екологичните автомобили из гръцките острови. Причината, поради която електрическите коли представляват проблем на корабите, е потенциалната опасност от пожар, която може да възникне от литиевойонните батерии.

В такъв случай се налага гасенето да се прави с въглероден диоксид. Този метод обаче не е ефективен при пожари, включващи електрически превозни средства и по-специално възникнали от техните литиевойонни батерии. Затова гръцките застрахователни компании още от миналата година отказват да сключват застраховки, докато фериботите и корабите не се снабдят с по-ефективни противопожарни системи или не вземат мерки да не качват на борда коли със заряд над 40%.

Мярката за резервоарите на колите на газ съществуваше и преди това, но тя рядко се спазваше. Причината е, че процентът на запълняемост се доказва по-трудно, докато при електрическите коли не е така. За всеки случай новите правила изискват пасажерите с коли на ток или на газ да попълват специални формуляри-декларации преди качването на борда, с които гарантират, че резервоарите и батериите им отговарят на изискванията. 

Други от От страната и света

Йордан Цонев: Не е сериозно да правиш санитарен кордон, когато има доказателства за корупция

Санитарният кордон щеше да ни притеснява, ако идваше от политици, които имат авторитет. Да правиш санитарен кордон, когато над теб тегнат доказателства за много тежка корупция, не е сериозно

Емил Димитров: Ако не завали, яз. "Камчия" остава без вода след 108 дни

Яз. "Камчия", който захранва южното Черноморие, остава без вода след 108 дни, ако не завали. За поредната потенциална водна криза предупреди бившият екоминистър Емил Димитров в предаването "120

Татяна Дончева: Има голямо пропадане на качеството в политическия живот

Има голямо пропадане на качеството в политическия живот. Има липса на възможности, на способности, на подготовка. Това заяви лидерът на "Движение 21" Татяна Дончева

Антон Станков: Уверен съм, че пълно касиране на вота няма да има

Атакуването на изборите е много интересено. Очаквам да развият един политически процес по промяна на изборния кодекс. Със степен на увереност мога да кажа, че пълно касиране на вота няма да има

Симеон Дянков: Най-рано през 2026 г. е възможно да влезем в еврозоната

"Ако имаме работещи Народно събрание и кабинет през декември, най-рано през 2026 г. е възможно да влезем в еврозоната. Много вероятно е обаче това да се случи едва през 2028 - 2029 година

>