Климатик и ресторант във влака до морето от средата на юни (Обзор)
- Вагоните идват от Германия, втора ръка са, но реновирани
- За министър Георги Гвоздейков това е най-модерната техника, която влиза в момента в България
От средата на юни във влака до морето ще има климатик и ресторант. Тогава БДЖ ще пуснат в движение първите модернизирани пътнически вагони, които са купени от немската компания “Дойче Бан”. 19 от тях пристигнаха в четвъртък в България. БДЖ купуват общо
76 вагона за 30 млн. лева,
което прави по 400 000 лева за един
Във всеки има 80 седящи места, а максималната им скорост на движение е до 200 км/ч, с което отговарят на всички съвременни стандарти за комфорт.
Нямат купета и освен климатик са оборудвани с ергономични седалки и информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута. Разполагат и с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.
Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни хора.
“Много по-скъпо излиза на БДЖ да ремонтират един вагон от своя наличен парк. Но най-важното е, че с вложените средства в ремонта на такъв вагон не можем да постигнем качеството, което идва от Германия”, заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков. Той посрещна композицията, пристигнала у нас.
“Тази сделка, която осъществихме със съдействието на посолството на Германия у нас, е първата важна крачка към модернизацията на жп транспорта”, заяви Гвоздейков. Той обясни, че вагоните ще се движат по най-дългите направления в страната между София и Бургас и София и Варна, а
към всяка композиция
ще има и ресторант
От БДЖ заявиха, че очакват през юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон.
Според Гвоздейков вагоните до края на декември 2023 г. са превозвали пътници в Германия. “Може да звучи парадоксално, но това е най-модерната техника, която влиза в момента в България. Не знам дали със съжаление да го кажа, или с радост. Това е модернизирана техника, която има още дълъг ресурс. Много ви моля, обърнете внимание на тоалетните, аз такова нещо виждам за първи път в България и се надявам да осъзнаем, че само трябва да опазваме това, което имаме”, каза Гвоздейков.
В момента тече обновяване на влаковете и с пари по плана за възстановяване. Макар и бавно заради обжалвания, процедурите се придвижват. Вече има сключен договор за 7-те двуетажни влака, а в сряда отвориха оферти за 35 електрически мотриси. Предстои да се пусне нова процедура за 22 композиции за дълги разстояния.