Климатик и ресторант във влака до морето от средата на юни (Обзор)

23.05.2024 22:00 Марияна Бойкова
Министър Георги Гвоздейков показва климатизацията.
От БДЖ очакват през юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон.
Тоалетните във вагоните, които доскоро германците са ползвали, са в отлично състояние. Дори министърът се възхити.

От средата на юни във влака до морето ще има климатик и ресторант. Тогава БДЖ ще пуснат в движение първите модернизирани пътнически вагони, които са купени от немската компания “Дойче Бан”. 19 от тях пристигнаха в четвъртък в България. БДЖ купуват общо

76 вагона за 30 млн. лева,

което прави по 400 000 лева за един

Във всеки има 80 седящи места, а максималната им скорост на движение е до 200 км/ч, с което отговарят на всички съвременни стандарти за комфорт.

Нямат купета и освен климатик са оборудвани с ергономични седалки и информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута. Разполагат и с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.

Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни хора.

“Много по-скъпо излиза на БДЖ да ремонтират един вагон от своя наличен парк. Но най-важното е, че с вложените средства в ремонта на такъв вагон не можем да постигнем качеството, което идва от Германия”, заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков. Той посрещна композицията, пристигнала у нас.

“Тази сделка, която осъществихме със съдействието на посолството на Германия у нас, е първата важна крачка към модернизацията на жп транспорта”, заяви Гвоздейков. Той обясни, че вагоните ще се движат по най-дългите направления в страната между София и Бургас и София и Варна, а

към всяка композиция

ще има и ресторант

От БДЖ заявиха, че очакват през юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон.

Според Гвоздейков вагоните до края на декември 2023 г. са превозвали пътници в Германия. “Може да звучи парадоксално, но това е най-модерната техника, която влиза в момента в България. Не знам дали със съжаление да го кажа, или с радост. Това е модернизирана техника, която има още дълъг ресурс. Много ви моля, обърнете внимание на тоалетните, аз такова нещо виждам за първи път в България и се надявам да осъзнаем, че само трябва да опазваме това, което имаме”, каза Гвоздейков.

В момента тече обновяване на влаковете и с пари по плана за възстановяване. Макар и бавно заради обжалвания, процедурите се придвижват. Вече има сключен договор за 7-те двуетажни влака, а в сряда отвориха оферти за 35 електрически мотриси. Предстои да се пусне нова процедура за 22 композиции за дълги разстояния.

Други от От страната и света

Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка

Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена  бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в

Паднал бор блокира влакове в Искърското дефиле

Влаковете, които преминават през Искърското дефиле в района на гара Елисейна, временно бяха блокирани в късния следобед. Причината беше огромен бор, паднал върху контактната мрежа в района

Зацикляне: 6-и (засега) опит за председател – за Деня на благодарността (Обзор)

Борисов с първа реч от трибуната в новия парламент, шегува се как намерил 94-годишен за водач на листа, за да има доайен за шеф на следващия Асен Василев си говори с ДБ през медиите

Димитър Главчев: Пълното ни приемане в Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми

Приемането на страната ни в „сухопътния“ Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми, каза служебният премиер Димитър Главчев за предаването „Панорама“ по БНТ

Австрия склони, пуска ни в Шенген и по суша от 2025 г., но само с Гърция (Обзор)

Граничният контрол с Румъния остава за поне 6 месеца Австрия най-накрая се съгласи да пусне България и Румъния в сухопътен Шенген, като се очаква да влезем напълно в свободната зона за движение в ЕС

>