Опасен ли е младият шофьор? Не, опасно е да няма камери, стотици камери

19.05.2024 19:10 Георги Луканов

Философският роман “Престъпление и наказание” на Фьодор Достоевски е вечен, но едва ли много от сегашните абитуриенти са го чели и някога ще го прочетат. Историята в романа от средата на XIX век, естествено, не е свързана по никакъв начин с поредната трагедия по българските пътища, но пък заглавието на творбата насочва как може да бъде решен проблемът.

След трагедията с катастрофата с над 200 км/ч с лъскавия джип в центъра на Пловдив, отнела два млади човешки живота и осакатил духовно и физически още два, мнозина започнаха спор в социалните мрежи кой шофьор е по-опасен - новобранецът или пенсионерът?

Нито един от двамата.

Опасен е всеки,

който не спазва

правилата

на движение. А те трябва да се простички. И да се прилагат на принципа - щом има престъпление, има и наказание.

В случая младежът зад волана на рейндж роувъра е имал над десет фиша за превишена скорост за броени месеци, които я е платил, я не.

Много хора не осъзнават, че карането с превишена скорост е престъпление, че сядането зад волана пил или надрусан е престъпление, а за всяко престъпление трябва да има наказание. Дали е на 20, 40 или 60 години, българинът обича да е бабаит на пътя, да се чувства всемогъщ и безнаказан в неговата “крепост на 4 колела” - било то с пернишки 25-годишен голф, или с могъщ “Рейндж Роувър”.

От 33 години съм журналист, а от четвърт век пиша и за автомобили. Има-няма през година-две “давам акъл” на тези, от които зависи нещо да се промени в нашата държава, ама файда няма.

А нещата не са толкова сложни. Държавата не е възпитател (надявам се тази роля все още да е отредена на родителите), но трябва да налага строги правила, които да се спазват.

Спешно трябва да се вземат стотици стационарни и преместваеми камери (на Запад има едни такива “смешни” в кутии) и да се сложат в градовете, а

събираемостта на

глобите да скочи

рязко

Знаете ли съвета на 7-кратния рали шампион и бивш министър на спорта Димитър Илиев преди години на един тест драйв за журналисти за безопасно каране в града какъв беше: Карайте възможно най-бавно, не знаете кога и кой ще изскочи зад ъгъла!

За целта веднага трябва да се ограничи максималната скорост на 50 км/ч на по по-големите булеварди и улици (дори и на “Цариградско шосе” в София), и 30 км/ч в кварталните.

И не - така София и Пловдив няма да се задръстят повече, а просто ще стигате с няколко минути по-бавно натам, накъдето сте се запътили. По-добре е, отколкото въобще да не стигнете...

Служители вдигат останките от джипа след тежката катастрофа в центъра на Пловдив.

КАДЪР: НОВА ТВ

Други от Лични

Слава богу, ТЕ си лаят, а ТО си работи

НЕУДОБНИ ДУМИ: ТЕ и ТО ТЕ си лаят, а ТО си работи. Кои са ТЕ ли? Ясно кои: прокремълските и популистки партии в българския парламент: "Възраждане", МЕЧ, "Величие", АПС и "Продължаваме промяната"

Защо всяка жена над 50 е не госпожа, а баба?

В България се шири ейджизъм. Наричаме всяка жена над 50 не госпожа, а баба. И правосъдният министър Георги Георгиев вчера, говорейки за чудесните мерки, които е предприел срещу имотната мафия

Венко възкресе! Воистина!

ВЕНКО ВЪЗКРЕСЕ! ВОИСТИНА! Толкова липсваше на екрана цялата сабрутевщина, през такива тъжни дни и нощи премина цялото българско население, лишено от този пословичен сок от мозък

Кой ще победи в стрестеста за еврозоната - виж комикса на Ивайло Нинов

В токшоуто на Антон Митов няма нито пряка дума, нито подтекст, представляващи „насаждане на етническа омраза"

КОГАТО През тревожното лято на 1989 г., по време на „Голямата екскурзия", Радой Ралин, заедно с шепа смели български мъже и жени се възправиха срещу издевателствата спрямо нашите братя и сестри