"Спаси София" се хвърли да изпълни стар проект на ГЕРБ (Обзор)
Велоалея, буслента на бул. "Патриарх Евтимий" и орязани паркоместа скараха общинарите
“Спаси София” се хвърли да изпълнява проект на ГЕРБ, който от години е в стратегическите документи на Столичната община - за промяна на движението по столичния бул. “Патриарх Евтимий” с обособяване на велоалея и буслента.
“За мен е повече от странно - проектите, които трябваше да са изпълнени преди повече от 10 г., изведнъж станаха тема на предизборни замеряния и предизборни спорове, и то за национални избори”, каза общинският съветник от ПП-ДБ-“Спаси София” Борис Бонев минути след брифинг на опозицията в СОС. Шефът на транспортната комисия Иван Таков и общински съветници от ГЕРБ-СДС, БСП, “Синя София”, ИТН и независими обявиха, че ще внесат искане кметът Васил Терзиев незабавно да спре всички действия по проекта “до изясняване на ситуацията”.
“Какво чухме преди малко? Искаме велоалеи, ама да ги няма. Не му е времето за бусленти, ама не му беше времето и 20 години, в които ГЕРБ управляваха и не изпълниха нито един от стратегическите документи, които
те са поръчали, платили, одобрили и са заявили, че ще изпълняват”,
обясни Борис Бонев.
Проектът е заложен през 2009 г. Има нужда да се свържат велоалеите и да се ускори транспортът, потвърди и зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов.
“Щастлив съм, че започва реализацията му. Съветниците, говорили по-рано, правят опит да се удари ръчната спирачка на София, категоричен беше и зам.-шефът на комисията по транспорт Андрей Зографски.
От “Спаси София” обясниха, че кметът застава зад изпълнението на проекта. “Движим се по план. Искаме да го направим, когато София е празна, за да има по-малко хаос. Идеята е да го завършим до средата на месеца”, обясниха от партията.
“Събрали сме се с тревога заради напрежението, което се създаде с промяната в организацията на движението на бул. “Патриарх Евтимий”. От години има недоволство заради възможността
да отпаднат паркоместа и да се създаде сериозно задръстване,
обясни Иван Таков.
“Не сме против велоалеите и буслентите, но не по начина, по който се правят в момента - без широка консултация с гражданите и общинските съветници. Преди седмица се разбрахме допълнителни документи да бъдат предоставени до следващото заседание и да се потърси златна среда”, уточни шефът на комисията.
Според противниците на проекта ще отпаднат над 140 паркоместа. Ще се увеличи трафикът и ще се замърси въздухът. Те смятат, че е необходим външен одит по темата.
Според съветниците от “Спаси София” пък ще бъдат намалени малко над 50 паркоместа. “Това не е битка за липсата на паркоместа, а битка да паркираш за 150 лв. на година в центъра на София. Онези с имоти за по 3, 4 и 5 хил. евро на квадрат очевидно не могат да си платят паркомясто в платен паркинг. Това е истинската битка”, категорични бяха те.