Георги Димов: За да вдигнем приходите, ще работим в диалог с бизнеса
Митниците вече работят по система за управление на трафика, система за управление на опашките и още 11 проекта, съобщи шефът на агенцията пред организацията на митническите агенти
Приоритетът на Агенция „Митници" за повишаване на приходите изисква от нас да работим консервативно, но и в непрекъснат диалог с бизнеса. Това заяви директорът на митниците Георги Димов пред представители на ръководството на Националната организация на митническите агенти (НОМА).
В разговорите участие участваха и заместник-директорът на Агенция „Митници" Пламен Павлов и директорът на дирекция „Информационни системи и аналитична дейност" Кольо Колев. Те представиха визията на агенцията за развитие на митническите процедури и информационните системи с отражение към улесняване на търговията.
Според членовете на УС на организацията Божидар Иванчев и Емил Дандолов през цялата 25-годишина история на организацията, нейната цел е била привличането на повече инвестиции, които водят заетост и допълнителни приходи от данъци.
По време на срещата стана ясно, че агенцията в момента работи по 13 проекта, които пряко или косвено подобряват условията за бизнес за икономическите оператори. Някои от компонентите като видеонаблюдението например вече функционират, по други - като Системата за управление на трафика и Система за управление на опашките на ГКПП, скоро ще започне реализация, трети са в начална фаза.
През 2025 г. се очаква на европейско ниво да се внедри и първата фаза на системата Single Window, а след 2025 г. да се работи по приобщаването на други администрации към общата национална система с цел митническите и съпровождащите документи за конкретната митническа операция да се обработват на едно централизирано място.
Участниците в срещата обсъдиха и опростените процедури по деклариране, статутът на одобрените икономически оператори, рисковете при тарифиране и деклариране, европейските практики за обработка на товари и стремежът на бизнеса към така наречените „зелени коридори". Стана ясно, че и двете страни поставят като приоритет качеството на обучението на своите служители.