Ново уволнение на служебния кабинет - махна шефа на пътната агенция (Обзор)
Ден след като служебният финансов министър назначи Георги Димов за шеф на Агенция “Митници”, новият кабинет предложи на президента да уволни главния секретар на МВР Живко Коцев, в късния следобед в сряда регионалната министърка Виолета Коритарова отстрани от поста шефа на пътната агенция Ясен Йорданов.
Неговата точна длъжност бе председател на тричленния управителен съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”, като мястото временно ще заеме Йордан Вълчев, който сега е член на същия управителен съвет.
Поводът за отстраняването е доклад на вътрешния одит на МРРБ, започнал още преди два месеца, който трябваше да установи дали възлагането на дейности по пътната поддръжка са правени законно. Случаят бе разгледан наскоро и на заседание на парламентарната регионална комисия, която реши сигналите и останалите документи по случая да се предадат на прокуратурата.
Проверката започна след сигнал на пътностроителни фирми, че за териториите на Добрич и Варна едновременно действат два договора за пътно поддържане, но АПИ е възлагало конкретните дейности по единия от тях, който е с около 27% по-високи единични стойности.
Така само за няколко месеца в края на миналата година се е стигнало до ощетяване на АПИ и на държавата с около 9 млн. лв. В одитния доклад, на който се позовава министър Коритарова, се твърди дори, че има анекси към по-старите договори, в които стойностите са с около 50% по-високи.
Самият Ясен Йорданов присъства на заседанието на парламентарната комисия, но хвърли вината върху шефа на правния отдел на пътната агенция, който отстранил.
До абсурдното положение да има два договора за една и съща дейност се стигна миналата година, когато пътните фирми масово обжалваха новите процедури за избор на фирми за пътна поддръжка. Това принуди ръководството на АПИ да удължи с анекси предишните договори, докато свърши зимата. Специално за Варна и Добрич обаче новите процедури не са обжалвани, но в пътната агенция не са обърнали внимание на това и така в един момент са действали два идентични договора, но с различни цени за дейностите.
Ясен Йорданов не пожела да коментира отстраняването си, нито дали ще обжалва. По ирония в сряда сутринта той развиваше пред пътния бранш идеите си за стратегия за развитие на пътния сектор в България до 2030 г. и след това.