Заради промените на ЕС в дигиталния пазар браузърите на Гугъл и Епъл губят позиции
Независимите компании в ЕС, поддържащи браузъри, регистрират увеличение на потребителите си през първия месец след влизането в сила на новите правила за дигиталния пазар (Digital Markets Act), предаде Ройтерс, като се позова на данни от шест компании.
По силата на тези промени дигиталните гиганти като "Гугъл" (Google), "Майкрософт" (Microsoft) и "Епъл" (Apple) бяха принудени да улеснят възможностите на потребители да преминават към техни конкуренти.
В мобилните устройства на "Андроид" основният заложен браузър е "Хром", а в тези на "Епъл" е заложен "Сафари", което ги прави господстващи на пазара.
Благодарение на новите европейски правила обаче и други браузъри вече намират път към потребителите.
Базираният в Кипър "Алоха" (Aloha), например, посочва, че през март ползващите го в ЕС са се увеличили с 250 на сто. Създаден през 2016 г., браузърът има 10 милиона потребители средно месечно и печели през платен абонамент, а не чрез продажби на реклама, предаде БТА.
"Преди ЕС беше нашият четвърти пазар, сега вече е втори", казва главният изпълнителен директор на "Алоха" Андрю Фрост Мороз.
Норвежките "Вивалди" (Vivaldi) и "Опера" (Opera), германският "Екосия" (Ecosia) и базиранитe в САЩ "Брейв" (Brave) и "ДъкДъкГоу (DuckDuckGo), който има около 100 милиона потребители, също отчитат ръст на ползващите ги.