Радио Китай: Модата за бижута през 2024 г. се фокусира върху минималистичен стил
С идването на пролетта и топлото слънчево време, потребителският пазар постепенно се възстановява. Освен това в началото на годината отбелязваме и идването на новите модни стилове, които ще определят тенденциите за сезона пролет/лято 2024 г., предаде Радио Китай. Заедно с това започват да се избистрят и промените в естетиката за предстоящата година и на пазара на модни бижута.
Според данни от Matter Of Form, международна агенция за луксозни стоки, текущата стойност на глобалния пазар на бижута е над 350 милиарда щатски долара, с очакван темп на растеж от 4,7%. До 2030 г. стойността на пазара се очаква дори да нарасне до 482 милиарда долара. Експертите в модната индустрия вярват, че ключовата предпоставка за възможностите за растеж на марките за бижута се крие в това дали те могат бързо да разберат и уловят структурните промени на новите потребителски групи и трансформацията на по-младите поколения, с което да задоволят емоционалните нужди на потребителите.
През последните години бижутата от висок клас, включително пазарът на часовници, все още показват стабилна устойчивост на растеж, дори когато потреблението на луксозни стоки е намаляло. Индустриални анализатори разкриха, че това се дължи на високата стойност и като цяло на относителния недостиг на луксозни стоки. „Но тъй като цялостният потребителски пазар постепенно се възстановява и структурата на новите потребителски групи претърпява значителни промени, индустрията на лукса трябва да намери пробив в променящите се естетически тенденции.“
Сяо Тан, бизнес анализатор в Гуанджоу, заяви, че младежката трансформация е необходима в индустрията. Основно предизвикателство според него е как всъщност да разберем тенденцията на дигитализация и да разширим нововъзникващите групи клиенти, но без да губим традиционните групи клиенти. Наследството и иновациите трябва да постигнат нова точка на баланс.
„Тенденцията на персонализиране се превръща в нов двигател на растежа на пазара на масови аксесоари и бижута.“ Според Сяо Тан новото поколение е основната група, която насърчава персонализирането на масовите аксесоари за бижута. Все повече не само „луксът“ сам по себе си е важен, а следващата стъпка – персонализирането на този „лукс“. Това е по-важно в модерните бижута и аксесоари за младото поколение.
Друг интересен детайл е, че младите хора всъщност гледат все повече на реалната използваемост и приложимост на продуктите, дори когато става дума за луксозни аксесоари. Те са много по-склонни да търсят артикули с „еднократна инвестиция и многократна употреба“, което съответно влияе и на развитието на продукти в сферата на луксозните аксесоари и часовници.