Трабант фестът в Търново пораства в соц парад на редки коли
Над 120 ретро соц возила от България и Румъния дефилират днес във Велико Търново по време на 13-ото издание на "Трабант фест". Атрактивните пърпорещи коли, този път са още по-пищно украсени, тунинговани и забавни. Топлото време на Сирни заговезни пък събра рекорден брой любопитни, които да им се полюбуват. С фестивала във Велико Търново започват тазгодишните събори в страната, посветени на двутактовата източногерманска машина, която не се произвежда от 33 години.
Организаторите на събитието в старата столица винаги подхождат с чувство за хумор и към актуалните теми и са си избрали мото "Сглобката отминава, трабантът остава". "За първи път имаме много силно участие и на други марки автомобили, основно от епохата на социализма. Те са наши гости и Трабант фест придобива измерение на едно широко ретро изложение. Един забележителен автомобил, който за първи път идва на нашия фест, е розов кабрио трабант, така че освен Пеперудената фея, която идва традиционно, сега имаме и букурещка Розова пантера", разказва политикът и историкът доцент Милен Михов от великотърновския "Трабант клуб".
Розовата Пеперудена фея и нейната собственичка Ина от София са в пълен синхрон и са навъртели заедно 70 филяди км. Стигнали дори до Цвикау в Германия, родния град на трабанта. "2000-та година взех колата и 2021 г. излезе от реставрация. за три години къде ли не обиколихме, къде само ние двете, къде с други трабанти. Това е един друг свят, вълшебство. Качвам се в колата и е само радост, щастие, усмивки и забавления", казва счетоводителката, решена в диско аутфит в розово и с крилца на гърба.
Обвити в пушека на трабантите, се забелязват волги, москвичи, жигули, застави и даже мини. Гвоздеят обаче е трофеен "Москвич" от 1954 г.. Прототипът е на "Опел", но руснаците пренасят завода в Москва след Втората световна война, обяснява собственикът Емил Петров от Ямбол.
"Това е "Москвич" модел 401, купих го от Украйна преди 6 г., интересното е, че на собствен ход е докаран. Това е преработен автомобил с променена конструкция и двигател на "Лада", уточнява Емил. Изнтересното в неговото проучване е, че преди войната в България в е имало много опели, но след войната такива москвичи не са внасяни.
След изложение в центъра трабантите и техните "набори" от други марки шестваха до крепостта Царевец и към общинския паркинг на ул. "Крайбрежна", където се провеждатт състезанията за майсторско кормуване на трабант от жени и мъже. Ще бъдат отличени и най-интересните трабанти.