Радио Китай: Китайската козметика с изключителен потенциал на международните пазари
От 2023 г. насам много китайски продукти за красота стават все по-популярни в чужбина, като например вече завоюваха стабилен пазарен дял в Япония, Южна Корея и Югоизточна Азия, предаде Радио Китай. Анализатори на индустрията коментират, че китайската козметика има голям потенциал за развитие и в редица други региони по света.
Данните на националните митници показват, че годишната стойност на износа на козметика през 2023 г. е 26,37 милиарда юана, което е увеличение от 39,3% на годишна база. Експерти в индустрията казаха, че през последните две години много китайски козметични продукти са направили добър старт в чужбина благодарение на своите китайски елементи, добра цена и развита трансгранична електронна търговия. Понастоящем обаче пътят на китайската козметика в чужбина е все още в начален етап. В сравнение с големите международни марки все още има да се извърви дълъг път по отношение на изследванията и разработките, дизайна, маркетинга, изграждането на канали за пласиране и т.н.
Много експерти от индустрията също коментират, че ако погледнем категориите, в които китайските продукти за красота се изнасят в чужбина, то те са концентрирани в областта на козметиката и са доминирани от нововъзникващи марки. Достъпните цени, диференцираният и визуално привлекателен дизайн и прецизните маркетингови стратегии на китайските продукти за грим им позволиха да пробият на пазарите в други държави.
През последните години, с непрекъснати инвестиции в изследванията и разработките, много китайски козметични марки и продукти стават все по-уверени да излизат в чужбина. По отношения на подобряването на формулите, процеса на проверка, плановете за производство и други аспекти, китайските марки могат да спестят повече време от развитието в сравнение с чуждестранните, така че е по-лесно да се нагодят към променящите се нужди на потребителите.
Въпреки че износът, разпознаваемостта и търсенето на китайските козметични продукти бързо се покачват на задграничните пазари, все още има известна разлика в сравнение с големите международни марки. „Като цяло задграничната експанзия на китайски козметични марки е все още в начален етап, пазарният им дял и влиянието на марките са все още ограничени“, каза представител на известна местна марка за продукти в сферата на красотата и грижата за кожата.
Експертите коментират, че излизането в чужбина е единственият начин за развитие, който стои пред водещите компании. На международния пазар компаниите вече се изправят пред множество различни предизвикателства, но и успехите там са доста по-значими. Големите международни марки отговарят на различни нужди на потребителите чрез развиването на много подкатегории, чрез ексклузивни проучвания и много детайлни маркетингови проучвания, които дават добра основа за успех.