Обсъждат мерки в подкрепа на учители и училища от райони с концентрация на деца от уязвими групи

20.02.2024 18:45
Галин Цоков СНИМКА: Пресцентър на МОН

Близо 17,5 млн. лв. ще бъдат инвестирани по програма „Образование" за ефективното функциониране на Механизма по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща в парламента с над 70 учители и директори от райони с голяма концентрация на деца от уязвими групи. Дискусията бе инициирана от Комисията по образованието и науката на Народното събрание. Това съобщиха от пресцентъра на министерството на образованието и науката. 

По програма „Образование" ще бъдат инвестирани и над 65 млн. лв. за ограмотяване на възрастни, стана ясно по време на срещата. По думите на министъра това също е мярка, която да мотивира повече семейства да осъзнаят нуждата от по-добро образование и да промени отношението към училището, което ще рефлектира и в техните деца.

„Искам да благодаря и на тези над 13 хил. специалисти и експерти, които се включват в групите по Механизма за обхват и приобщаване на децата към училищното и предучилищното образование", каза проф. Цоков. Той сподели, че голяма част от проблемите, които учителите представят в днешната среща, са същите, които са констатирани при негови посещения на училища в такива райони през последните месеци. „Много е важно да променим усещането на учителите и те да не се чувстват сами в тази ежедневна борба в задържането на децата в клас", подчерта министърът. По думите му МОН е готово да се обсъждат и инициират всякакви промени в работата, за да се подобрят условията за специалистите и да се постигат по-добри и по-трайни резултати, но в целия процес е изключително важна ролята на родителите и семействата.

По време на срещата учители и директори споделиха, че често разговарят помежду си, но не са сигурни кога гласът им стига до институциите и затова са обнадеждени от поставянето на проблема в Народното събрание. Според тях нямат достатъчно инструменти за реакция при тежки случаи, а проблемът с езиковата подготовка на постъпващите деца от уязвими групи в образователната система продължава да е основен. Според тях е нужна и по-добра координация между институциите и взимане на решения за нормативни промени, основани на опита и практиката на хората, които работят на терен.

Към началото на учебната 2023/2024 година коефициентът на обхванатите деца и ученици е 94,16, а върнатите (след отпадане и новозаписани) от екипите за обхват деца и ученици е 9905.

В днешната среща участие взеха народните представители Красимир Вълчев, Бюнямин Хасан, Деница Сачева, Ирена Анастасова, Медиха Мехмед-Хамза, Илиана Жекова и др.

Други от Просветни

Наши ученици спечелиха четири сребърни медала от Международната олимпиада по информатика

Български ученици по информатика спечелиха 4 сребърни медала от 36-ото издание на Международната олимпиада по информатика в Египет в конкуренция на над 350 участници от над 90 държави

Над 100 компании прилагат дуално обучение в Пловдив с елитни училища в града

Да си подготвиш кадри още от училище, осъзнаха колко е важно големи пловдивски компании преди 10-ина години. И не престават да отделят ресурс за дуални паралелки. Резултатите са факт

Студенти предпочетоха да учат в Университета по хранителни технологии вместо в чужбина

Отличници с максимален бал се записаха в новата бакалавърска програма “Хранителни и фармацевтични биотехнологии” Успешно премина приемът на новите студенти за академичната 2024/2025 година

Обявяват поръчката за нова сграда на Математическата гимназия в Пловдив

Общината получи 7,5 млн. лв. за обекта от държавата, останалите средства ще се търсят от други източници Документацията за конкурса за строителството на нова сграда на Математическата гимназия "Акад

МОН публикува резултатите от ДЗИ през август

МОН обяви резултатите от Държавните зрелостни изпити, които се проведоха през август. Резултатите  можете да видите на https://infopriem.mon.bg/. Проверката става с входящ номер и идентификационен

>