Хеликоптерната площадка при тунел „Железница“ ще може да се използва от медицински вертолети

03.02.2024 11:03
Тунел "Железница" СНИМКА: АПИ

На хеликоптерната площадка при тунел „Железница" на автомагистрала „Струма" ще могат да излитат и кацат медицински вертолети до 3,750 тона, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ). Максималното тегло на една медицинска въздушна линейка заедно с оборудване, гориво и екипаж е около 3,175 тона.

Хеликоптерната площадка при тунел „Железница" ще може да се ползва и от вертолети на държавни институции – от Военновъздушните сили за спасителни операции при тежки или масови инциденти, от Планинската спасителна служба и други, допълниха от пътната агенция.

Съоръжението се намира на около 410 м от южния портал на тунела, пътувайки от Благоевград към Кулата и на 40 м от Е-79. До нея ще може да се достигне както от първокласния път, отбивайки при разклона за село Железница, така и от новия близо петкилометров участък от автомагистралата и тунел „Железница", които предстои да бъдат въведени в експлоатация в края на февруари. Очаква се до края на месеца Държавната приемателна комисия за издаде акт 16 и разрешението за ползване за новата автомагистрална отсечка.

Площадката е с асфалтобетон и размери 40 м на 40 м. Разположена е на 315 метра надморска височина и при определянето на точното ѝ местоположение е съобразена и скоростта на вятъра в района - т.нар. в метеорологията роза на ветровете. Съоръжението е с видеонаблюдение и всички необходими системи за сигурност и комуникация, пожароизвестяване и т.н., които са част от системите за безопасност на тунел „Железница".

Автомагистрала „Струма" е първият пътен инфраструктурен обект, на който се изгражда хеликоптерна площадка. Тя е част от проекта за строителство на тунел „Железница" и е изградена по одобрен и съгласуван технически проект, с издадено разрешение за строеж на 5 март 2020 г. Стойността на извършените строително-монтажни работи само на площадката са 280 хил. лева с ДДС. Предстои тя да бъде регистрирана в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" като болнично вертолетно летище, информираха още от АПИ.

Тунел „Железница" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около два км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Двете тунелни тръби са свързани с напречни връзки, които ще са за евакуация в случай на тежък пътен инцидент. Тунелът има две напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, както и четири – за пешеходци.

Вчера в авиобазата на „Гранична полиция" на Летище София беше представен първият хеликоптер от новоизграждащата се система за спешна медицинска помощ по въздух.

Други от От страната и света

Австрия склони, пуска ни в Шенген и по суша от 2025 г., но само с Гърция (Обзор)

Граничният контрол с Румъния остава за поне 6 месеца Австрия най-накрая се съгласи да пусне България и Румъния в сухопътен Шенген, като се очаква да влезем напълно в свободната зона за движение в ЕС

Осъдиха мъж във Франция на 20 години затвор, организирал изнасилвания на дъщеря си

Френското правосъдие осъди на 20 години затвор 38-годишен мъж, който редовно изнасилвал дъщеря си и я оставял и в ръцете на непознати също, за да я изнасилват, предаде Франс прес, цитирана от БТА

Кьовеши търси къде потънаха 128 хил. евро за реставрация на храм (Обзор)

Парите се губят по верига от три фирми, а работата е свършена от последната за 4 пъти по-малка сума, която дори не им е изплатена Откраднати ли са 128 хил. евро от реставрация на църква в Рила

Силният вятър отнесе покрива на библиотека във Велики Преслав (Снимки)

За опасни последствия от силните ветрове, предупреждават от Община Велики Преслав във своя фейсбук профил. В района на Туристическия информационен център

Божидар Божанов: С "Промяната" си говорим, но имаме различни оценки на рисковете

Всички проваляме парламента и носим вина. Нашият призив да подкрепим предложението на ИТН беше всички парламентарни групи да оттеглят своите кандидати, за да може всички да подкрепим най-възрастният

>