Реклами за 2,4 млн. лв. ще привличат туристи на Южното Черноморие от април до октомври
За първи път от 30 години държавата стартира реформа в маркетинга на българските курорти
Билбордове в столиците на големи европейски държави и реклами по метростанции и автобуси ще привличат туристи в Бургас и съседните морски общини.
Към тях ще върви и мощна онлайн реклама, която ще разкрива красотата на Южното Черноморие и защо то да бъде предпочетено пред курорти от съседни държави.
Това ще се случи след около месец, когато трябва да е готов продуктът, с който област Бургас ще се представя в Европа, съобщи зам.-кметът по туризъм и спорт Манол Тодоров на туристически форум.
Средствата за реклама на област Бургас зад граница са в размер на 2,4 млн. лв. и са отпуснати от Министерството на туризма по най-новата пилотна програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските ни общини.
Полша, Италия, Чехия, Словакия и скандинавските страни са част от дестинациите,
в които Бургас и регионът ще се рекламират ударно.
Ще се набляга не само на слънце и море, но и на възможностите за спортен, спа и културен туризъм, категорични са от община Бургас, която в партньорство с Несебър, Поморие, Приморско и Малко Търново спечели няколко проекта по програмата на Министерството на туризма.
Идеята е да се създаде общ туристически продукт за областта, който да предлага интересни събития в "крилата" на сезона, за да го удължи - да започва от края на март - началото на април и да приключва в края на октомври. Нещо, за което се бори туристическият бранш, коментира Тодоров.
Според кмета Димитър Николов, който преди дни обсъди новия летен сезон с министъра на туризма Зарица Динкова, програмата е отличен пример за интегрирана териториална инвестиция.
"Тя ни стимулира да работим с колегите от останалите черноморски общини и всеки даде максималното", коментира Николов.
Министър Динкова добави, че благодарение на програмата морските общини работели не само в партньорство с туристическото ведомство, но и с общини от вътрешността на страната.
"За нас е важно не просто да привличаме туристи, но и да сме сигурни, че те ще се върнат. И също, че времето, което те ще прекарат тук, е качествено и отговаря на изискванията и нуждите им", коментира Динкова.
21 проекта ще бъдат финансирани с общо 5 млн. лв. по пилотната програма за черноморските общини, като държавата финансира 60% от проекта. Очаква се догодина програмата да бъде разширена.
Oценката от бизнеса, че реформата в маркетинговата стратегия за Българското Черноморие е най-голямата стъпка за последните 30 години, правена в туризма у нас, е признание, което ме удовлетворява. Значи сме на прав път ", убедена е Зарица Динкова.
В Бургас тя се ангажира министерствата на туризма и на транспорта да лобират за
повече целогодишни полети на аеропорта
През зимата от Бургас има само един полет седмично до Лондон.
Проблемът с осигуряване на целогодишни полети до европейки дестинации отдавна се поставя от местната власт, която инициира и срещи с концесионера на летище Бургас, който управлява и летището във Варна. Сред основните пречки са непосилните оферти на някои авиокомпании, които искали близо половин милиард евро, за да поддържат една или линии целогодишно.
Община Бургас е в преговори с голяма авиокомпания за целогодишни полети до близка, световноизвестна дестинация, но засега не разкрива подробности.