Владислав Милев: “Лев Инс” продължава експанзията си в Европа

21.12.2023 06:44 Румяна Дeнчeва
Владислав Милев

Компанията премина границата от половин милиард лева брутен премиен приход за 2023 г.

- Г-н Милев, тази година “Лев инс” отбеляза своя 27-и рожден ден като утвърден лидер в българското застраховане. Струва ли ви се вече тесен местният пазар?

- От няколко години насам “Лев инс” е компания, която не само обслужва свои клиенти в чужбина, а активно и целенасочено расте на европейско ниво и предлага свои продукти в ЕС.

Към настоящия момент оперираме успешно на 8 пазара в Европа. Наскоро компанията беше класирана сред 12-те най-големи застрахователя в Югоизточна Европа, но амбициите ни и посоката, в която гледаме, се простират отвъд нашия регион.

Въпреки безспорната зрялост и установеност на западноевропейските застрахователни пазари портфолиото на “Лев Инс” има една своя сериозна отличителна черта - то е много иновативно и адаптивно към търсенията и очакванията на европейските клиенти и потребители. С времето и опита сме доказали, че това е правилният подход да се позиционираме успешно в тази много конкурентна среда, и продължаваме да го правим.

- Кои са иновациите, които “Лев Инс” предлага на европейския пазар? Има ли конкретни продукти и услуги, които отличават това портфолио?

- Имаме изключително иновативни продукти и подходи към нещо много актуално - киберзастраховането. Над 40 000 атаки дневно се регистрират само у нас, това показва мащабите на проблема и интереса на европейския потребител към такива продукти. Темата за киберсигурността ще става все по-актуална не само за държавите и бизнеса, но и за всеки отделен човек, защото всички съществуваме в дигитална среда и това прави особено уязвими нашите лични данни, финанси и потребителски навици.

Предлагаме освен защита на информационните масиви така също и възстановяване на масиви на наши клиенти.

- Разкажете ни повече какво конкретно прави “Лев инс”, за да предпази своите клиенти от тези заплахи и престъпления на съвременния свят.

- Нещото, което особено много отличава “Лев инс” в предлагането на този род продукти, е нашият подход - обучение, техническа поддръжка, застраховка.

В средата на ноември тази година организирахме мащабно събитие, изцяло фокусирано върху нашите киберпродукти и услуги. Под надслова “Кибербъдещето е тук” показахме пред корпоративни клиенти и партньори от цял свят своята заявка за сериозната роля, която имаме и искаме да имаме в превенцията и защитата от тези престъпления на съвременния свят. А те са именно такива, защото войните Украйна - Русия и Израел - “Хамас” ще ги увеличават.

България като член на ЕС и НАТО и като кръстопът на Балканите ще бъде все по-чест обект на атаки.

- Макар темата да е сравнително нова за България, със сигурност не е такава за чуждите пазари. Как привличате клиенти и партньори там?

- Предлагането на продукти и услуги на чужди пазари във висококонкурентна среда предполага да бъдеш уникален. Трябва да се отличиш с нещо, което да остане в съзнанието на хората. “Лев Инс” залага на първо място на експертизата - на специалистите и технологиите, които предлагаме. Както споменах и преди, моделът ни е всеобхватен и в него базовата точка е превенцията - само добре информираният и подготвен потребител индивидуално или като бизнес може да попречи на атака и само добре информираният потребител може да създаде условията такава да не се случва. “Лев Инс” гарантира тази подготвеност на своите европейски и български клиенти.

Залагайки на експертизата, ние носим на своите европейски и български клиенти целия цикъл - техническа обезпеченост, обучение, застрахователна сигурност. В този смисъл не предлагаме просто един модерен застрахователен продукт, а активна защита и смея да твърдя, че именно това ни създава изключително ефективно конкурентно предимство в Европа.

- А каква е амбицията - “Лев Инс” да бъде надеждният европейски партньор срещу киберпрестъпления или като цяло?

- Амбицията ни е да информираме и да предлагаме решения. Този подход ни е довел до лидерското място в България. А решенията и предложенията, както е в много други бизнеси, идват от нуждите на хората. Затова, стъпвайки и разширявайки се успешно на международните пазари, не търсим да предлагаме само един продукт или услуга, колкото и да са актуални в момента.

На всички европейски пазари, на които работим вече години, сме се адаптирали към местните търсения и нужди - предлагаме както широко разпространени застраховки, така и такива, към които местният пазар има голям интерес - например фотоволтаици.

- Споменахте високото място, което компанията ви заема сред застрахователите в региона на Източна Европа. Гледате ли към такова и в Европа като цяло?

- Разчитаме, че такава цел максимум ще ни води и амбицира. “Лев Инс” от основаването си е международна компания и вече растем ефективно в Румъния, Гърция, но и в Италия. Наскоро започнахме на пазарите в Испания и Хърватия. Както споменах и преди, общият брой външни пазари за “Лев Инс” е 8 и продължаваме да се разрастваме.

Голяма роля в това играят иновативното портфолио и адаптивността, но и активната работа на нашите европейски, американски и израелски партньори. Нашият американски партньор - Дан Шомон, съветник на бившия президент Барак Обама, участва активно във всички дейности на компанията, а те са много. Нееднократно той твърди, че е впечатлен, че “Лев Инс” работи изпреварващо, създавайки решения не само за своите клиенти, но и за малкия и средния бизнес, акцентирайки на иновациите.

По отношение на киберзастрахването и развитието на компанията в тази насока имаме в отбора си израелския експерт Орен Елимлех, който е все по-уверен, че със своята експертиза заедно с мениджмънта в София и офисите в Гърция, Италия, Румъния, Испания, Полша, Хърватия ще постигнем целите си. И въпреки че започнахме с намерението да се позиционираме като неконвенционален бранд на киберзастрахователния пазар в Европа, днешните изследвания показват, че подходът ни е актуален и постигаме изпреварващо пазара стратегическо позициониране. За това допринася и собственият ни високотехнологичен център по киберсигурност (SOC) и международен колцентър, които развиваме паралелно с останалия бизнес.

- Разширяването в Европа до каква степен е свързано с въвеждането на системата бонус-малус за “Гражданската отговорност”? Как ще се отрази тя на цената на полицата и от какво ще зависи?

- Системата работи във всички европейски страни и ние следва да се съобразим с това. В Белгия например и казват “Отговорно шофиране” и това е нейният смисъл - рисковите шофьори да плащат по-висока цена. Това е решение, което зависи от законодателя.

- Светът става все по-рисково място - природни катаклизми, прогнози за земетресения. Как ще посрещнете тези предизвикателства? Не би ли трябвало и държавата да се намеси?

- Предлагаме стандартните си продукти, които са харесвани от клиентите ни. Имаме и интересни нови, които комбинират различни рискове, и скоро ще ги представим на пазара.

Има опит с намеса на държавата в отделни държави - например в Италия и Румъния, заради честите земетресения там. За съжаление, в Балканския регион, където сме и ние, нещо задължително рядко се плаща.

Хората го смятат за данък и не го плащат, въпреки че е нещо, което би могло да помогне лично на тях. 

Има клиенти, които благодарят, когато им се покрият загубите, но тъй като те не може да бъдат покрити 100%, то у повечето клиенти остава едно неудовлетворение от полицата. Аз например не знам в София, при този сграден фонд, как и кой би могъл да покрие всички щети от едно природно бедствие.

- Какви са целите ви за догодина и следващите?

- Клиентите ни да останат доволни от нас. Да излезем на още пазари. Вече споменах, че сме на 12-о място в Югоизточна Европа, догодина целта е да влезем в топ 10. Имаме сериозен план в дигиталната сфера. Плановете са много, целите са много, но сме голям и силен екип.

Ще докажем, че сме голяма, стабилна компания, която е на пазара вече 27 години, която заслужава лидерското си място. Работим с авторитетни световни компании, имаме големи корпоративни клиенти. Мисля, че успехите са заслужени. Обобщено: ще прехвърлим половин милиард лева брутен премиен приход.

Владислав Милев е магистър по икономика, специалност “Маркетинг и мениджмънт”. Специализирал е техники за продажби в академията на General Motors.

Има над 25 г. опит в автомобилния бранш, като е заемал позициите на fleet мениджър за България в Adam Opel AG и General Motors Company, бил е изпълнителен директор на “София Ауто” и оперативен директор на “АЛД България” - част от “Сосиете Женерал Груп”.

От 7 г. работи в сферата на застраховането като директор “Бизнес развитие” в застрахователен брокер, а от 2021 г. е директор на “Софийски корпоративен център” на ЗК “Лев Инс” АД. От началото на 2023 г. е член на Управителния съвет на компанията.

Други от Интервюта

Проф. Тагарев: Русия е непряка военна заплаха за България

Хибридна война, подривни действия, политически инженеринг: в момента Русия представлява външна заплаха за България, казва за "Дойче веле" проф. Тодор Тагарев

Д-р Цветеслава Гълъбова: До 5 години няма да има психиатри, от 520 по списък много са в чужбина

От 30-те души, постоянно настанени при нас, поне 15 са жертва на имотни измами. Схема, в която участват нотариуси, полиция, общински служители, твърди директорът на психиатричната болница в Курило -

Рая Пеева и Красимира Демирова: Повече се обичаме, отколкото спорим

Дъщерята: Много ми е хубаво да съм с нея, но понякога ме ядосва Майката: Рая е характер – нямаш ли го, отиваш на кино - Г-жо Демирова, г-жо Пеева, с какво ви спечели предаването “Кажи честно” по Би

Илиан Илиев: Годината за нас беше турбулентна, но вкарахме 15 000 на стадиона, вместо да се бият с полицията отвън

Илиан Илиев е давал десетки интервюта за "24 часа", но за първи път го прави като треньор на националния отбор по футбол. Затова при уточняването на темите всички от спортния отдел се събраха на т

Малолетни сами се снимат голи в Онлифенс за пари

Георги Еленков е юрисконсулт на Национална мрежа за децата (най-голямото обединение на граждански организации и експерти в България, работещи за деца и семейства) и координатор на Мрежата за правна

>