Галин Цоков: 10 пъти повече са посещенията в платформата "Дигитална раница"
Десет пъти са се увеличили посещенията в платформата "Дигитална раница" през последните два месеца. Това стана известно по време на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с директори и учители от училища в община Гоце Делчев. Той коментира възможностите, които дават дигиталните технологии и успешните примери на внедряването им в различни образователни институции по света, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
"Разбира се дигитализацията не може да даде отговори на всички въпроси и трябва да отчитаме традициите на българската образователна система", подчерта проф. Цоков. По думите му при всяка трансформация и реформа е много важно да се чува мнението на хората, които са част от системата. "Затова и тези срещи по места са толкова важни, защото искам да чуя вашето мнение и вашето виждане за всички започнали процеси по промяна", каза министърът.
В следващите месеци поетапно започват конкурсите за директори, като с приоритет ще се организират тези, където училищата се управляват от три и повече години от временно изпълняващ длъжността ръководител. "Вярваме, че това са хора, които са навлезли в спецификата и ако имат желание да заемат за постоянно позицията, ще бъдат готови да отговорят на условията. След това поетапно ще продължим с навършилите години за пенсиониране с връчено предизвестие, а след това и с останалите", обясни проф. Цоков. Предвижда се новите конкурси да бъдат аудио и видео заснемани, а в тях се засилват практическите задачи. "Искаме да адаптираме конкурсите към изискванията на новото време. Директорът вече не трябва да бъде един успешен администратор, а истински образователен лидер, който не само да се адаптира към променящия се свят, но и да е иноватор и визионер", каза министърът.
В следващите дни Министерството на образованието и науката свиква национална среща на всички Регионални управления на образованието (РУО) за подготовка на директорските конкурси, стана известно от думите на образователния министър.
Срещата в Гоце Делчев беше организирана от председателя на Синдиката на българските учители д-р Янка Такева, която поздрави директорите и учителите от региона за високите резултати, които постигат. "Социалният диалог стои в основата и успехите идват само тогава, когато всички, ангажирани с образованието, работим заедно и вървим ръка за ръка", подчерта тя. Д-р Такева акцентира и на постигнатите резултати през последните години, на очакванията за новия бюджет и на средствата за учителите, заложени в него. "В основата на всички промени в образователната система стоят директорите и учителите. Затова е много важно да ги подкрепяме и да им осигуряваме възможности за още повече методическа подкрепа и квалификационни програми", каза Янка Такева.
На срещата присъстваха и заместник-кметът на община Гоце Делчев Саид Иброш, началникът на отдела "Образование" Маргарита Енчева и началникът на РУО в Благоевград Ивайло Златанов.
Близо 100 000 ученици и учители са повишили и развили дигиталните си умения по проекти на Министерството на образованието и науката (МОН). Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на форума "Образование за утрешния ден", който се състоя на 12 декември в "София тех парк".
Благодарение на европейските средства и последователната работа вече всички участници в системата на училищното образование - ученици, учители и директори, имат своя електронна идентичност с индивидуален профил в системата на МОН. Всеки от тях има достъп и до платформата "Дигитална раница", която съдържа хиляди безплатни електронни образователни ресурси по всички учебни предмети - разработени уроци, презентации, 3D модели, видеа и други. "Това е един все още нешлифован диамант в нашата образователна система", каза тогава на форума министър Цоков. По думите му последното изследване PISA показва, че там където националните образователни системи развиват такива платформи, не закъсняват резултатите. Един от примерите за това е Естония, където резултатите на учениците не се по-ниски, а се повишиха след пандемията.