Кметът на Пловдив пита, властта отговаря (Видео)
Двучасово "заседание" на правителството, внушителен брой кметове и председатели на общински съвети - 156 от 265 общини. Така на 23 ноември стартира първото от 5-те събития от проекта на "24 часа" и Института за пазарна икономика "Общините - перспектива 2027 г.".
Кметове и общинари от големи и малки региони чуха и питаха властта - премиера Николай Денков, финансовия министър Асен Василев, регионалния Андрей Цеков, министъра на иновациите Милена Стойчева, на околната среда Юлиан Попов и зам.-министъра на икономиката Ирина Щонова, в чийто ресор са икономическите зони.
"24 часа" се ангажира да събере отговорите на централната власт за кметските въпроси. Ето какво попита кметът на Пловдив Костадин Димитров.
Кметът на Пловдив посочи като голям проблем на общината липсата на околовръстен път, което затруднява градския трафик. "Това, което искаме съвместно с околните общини, е да развием околовръстното шосе, за да можем да имаме наистина по-намалял трафик вътре в града с оглед на многото ремонти, които бяха започнати от предходния мандат. Част от тях са държавно делегирани, други са по идея на общинската администрация."
И въпросът му към изпълнителната власт е за "съдействие за тази обща работа, за да може всички граждани на общините да бъдат доволни".
Регионалното министерство отговаря: Eто какви процедури предстоят
Ето какво отговориха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството:
През юли 2022 г., след проведена тръжна процедура по ЗОП, АПИ сключи договор за изграждането на участъка от околовръстния път на Пловдив от пътен възел "Скобелева майка" до път II-86 югоизточния обход на града. Изпълнител на договора е "Трейс груп холд" АД, а стойността му е 34 525 000,48 лв. без ДДС.
Строителството на участъка
е възможно да стартира
след изготвен и приет
технически проект
и изработването на подробния устройствен план - парцеларен план/ПУП-ПП/.
При изпълнение на процедурата за съгласуване на проекта с Национална компания "Железопътна инфраструктура" проектните решения са променяни и допълвани многократно. В края на октомври т.г. разработеният технически проект е представен за съгласуване от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА).
Предстои да бъде
издадено и разрешение за
пресичане на жп линията
с пътен надлез, след което ще се нанесат корекции на проектите на ПУП-ПП и за тях ще се извърши съгласувателна процедура със съответните институции.
Съществуващият околовръстен път на Пловдив е от участъци от третокласния път III-805 между Царацово и кръговото кръстовище на "Пазарджишко шосе" (около 4 км) и път II-86 от "Пазарджишко шосе" до "Асеновградско шосе" (около 14 км). За реконструкцията на трасето има изготвен идеен проект и решение по ОВОС на МОСВ от 2016 г.
В момента се изработват
технически проекти
за привеждане на пътищата към габарит 23,5 м след проведена тръжна процедура по ЗОП.
Поръчката е в три обособени позиции за трите участъка. Първата отсечка е път III-805 (път ІI-8 Пазарджик - Пловдив) - пътен възел Царацово – Съединение (от 0+000 до км 1+460) и участък за привързване към съществуващия път и път II-86 (път IІ-8 Пазарджик - Пловдив) – Асеновград – Смолян (от км 0+000 до км 0+640) и участък за привързване към съществуващия път.
Вторият участък е път ІІІIII-805 (път IІ-8 Пазарджик - Пловдив) - пътен възел Царацово – Съединение (от км 1+460 до км 4+120).
Третият участък е път ІІII-86 (път ІI-8 Пазарджик – Пловдив) – Асеновград – Смолян (от км 0+640 до км 14+600).
Техническите проекти и за трите участъка са приети на първи междинен етап от експертния технико-икономически съвет към АПИ.
Предстоят втори етап -
съществено завършване,
и трети етап,
който е окончателно завършване на техническите разработки.
Предстои уведомяване на компетентния орган по околна среда за инвестиционното намерение, след което ще бъдат предписани и проведени съответните екологични процедури за всеки един от трите участъка. След произнасянето на компетентния орган с окончателен административен акт ще бъдат разработени същинските технически проекти и проектите на ПУП (втори междинен етап). Разработените проекти за парцеларни планове ще бъдат процедирани след окончателното приемане на техническите решения за привеждане на съществуващите пътища III-805 и път II-86 към габарит Г23,5 м.
След одобряването на ПУП-ПП следва провеждане на отчуждителна процедура за засегнатите имоти от бъдещата реконструкция на пътя. След теренното обезпечение на обекта ще е възможно провеждането на обществени поръчки за избор на изпълнители на строително-монтажните работи и на строителния надзор.