Министърът на образованието отиде в Столипиновската сорбона, за да чуе за проблемите й (Снимки)
Вашето училище не трябва да се превръща в пример за порицание, а за началото на истинска промяна в системата, отсече проф. Галин Цоков
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков посети без предупреждение пловдивското СУ "Найден Геров", известно като Столипиновската сорбона, за да се срещне с преподавателите. Целта му е била да разбере какви проблеми срещат учителите в работата си и да чуе предложенията им за промени, съобщиха от министерството.
Както "24 часа" вече писа, през ноември проф. Цоков поиска проверка на училището, след като стана ясно, че с месеци са писали оценки от изпитвания на мъртва петокласничка. Впоследствие беше уволнена директорката Диана Гавазова.
"Избрах да дойда тук, без да уведомявам никого предварително, за да имаме максимално честен и открит разговор. Защото вашето училище не трябва да се превръща в пример за порицание, а за началото на истинска промяна в системата за обхват", обясни министър Галин Цоков. По думите му учителите могат да разчитат на всякаква подкрепа, но е много важно да се елиминира формализма и да се взимат повече мерки за задържане на децата в училище.
Преподавателите обясниха, че много от децата срещат трудности с българския език и е добре да имат възможност да адаптират учебните програми към техните нужди. Те проявяват и интереси към спорта и творчеството, но материалната база не е достатъчно добре развита. Училището има и своите добри примери - една от възпитаничките днес е дипломиран учител, няколко деца свирят на пиано, а училищният футболен отбор е сред най-добрите в областта.
След тревожните сигнали от началото на годината днес училището е сред най-стриктно следващите правилата и отразяващи отсъствията. Най-вероятно така ще се намали броя на учениците с няколко паралелки, но от министерството посочват, че това е подходът, който ще се следва във всички училища в подобни райони. "Проверките, които започнахме в "Найден Геров", ще продължат във всички училища, защото това е верният път. Заедно с това обаче трябва да променяме и адаптираме системата, за да спрат учителите да се чувстват изоставени в целия процес", каза още проф. Цоков.
Той подчерта, че трябва и да се предлагат повече възможности за професионална подготовка на децата. Учителите споделиха, че възпитаниците им имат интерес към фризьорство, но по административни причини не са успели да разкрият подобна паралелка.
Освен двете сгради на СУ "Найден Геров", министърът посети и НУ "Кирил Нектариев". Училища се намират в квартал "Столипиново" и обучават само деца от уязвими групи.
Преди няколко седмици учителите от Столипиновската сорбона изпратиха отворено писмо до медиите, че се чувстват изоставени и не срещат подкрепа от другите институции по Механизма за обхват и контрол, който цели връщане и задържане на децата в училище. Това е и причината министър Цоков да се отзове на поканата за личен разговор за проблемите, които срещат те в ежедневната си работа.