С нова модерна система врачанската библиотека обслужва читателите
С нова система за обслужване на многобройните си читатели вече работи регионална библиотека „Христо Ботев" във Враца. Това е уеб-базирана интегрирана библиотечна система Koha.
Тя е способна да управлява широк спектър от административни процеси, които обикновено се срещат в съвременните библиотеки като каталогизиране, управление на класификатори, управление на периодични издания, заемане и връщане на библиотечни документи, придобивания, отчисления, отчети и статистики.
Системата предоставя възможност и за популяризиране на фондовете и колекциите в библиотеката и едновременно с това да се предоставят набор от услуги на читателите, без да се налага те да присъстват физически в библиотеката.
Основните нововъведения в полза на читателите, от които могат да се възползват, изцяло онлайн, включват презаписване на заемания, резервации, подаване на предложения за покупки и проследяване на история на заеманията.
Всеки от читателите на врачанската библиотека, както и всеки новорегистриран, ще получи достъп до личен виртуален профил на читател в библиотечната система. Чрез този профил той да може да търси желаната книга, статия, списание в електронния каталог през интернет,да запазва и презаписва книги, да следи личния си електронен картон, историята на заеманата от него литература. Всеки ще можеа се включва във виртуални клубове по интереси, да има възможност за споделяне на мнения и оценки, даване на препоръки и заявки.
Чрез виртуалния картон може да препоръча да се закупи дадена книга, да получава информация по имейл за нови книги, събития, представяне на автори. Ще има възможност да ползва информационната система на библиотеката през различни мобилни устройства , работещи с различни операционни системи, 24 часа, 7 дни в седмицата през цялата година.
Системата дава възможност да извършва свободно търсене в електронния каталог на библиотеката и без регистрация.