Британският сектор на услугите е в подем
Икономическата активност в сектора на услугите във Великобритания се е повишила през ноември, след понижeнието й в продължение на три поредни месеца и премина към ръст, сочат данните от ново проучване, огласени днес и цитирани от Ройтерс и БТА.
Индексът на мениджърите по доставките Пи Ем Ай (PMI) в сектора на услугите, изготвян от консултантската компания "Стандард енд Пуърс глоубъл" (S&P Global) и Института за покупки и снабдяване "Чартърд" (CIPS), се повишава до 50,9 пункта през ноември спрямо 49,5 пункта през октомври.
Показателят е над нивото от 50 пункта, което е индикатор за повишаване на икономическата активност в сектора на услугите. Това е най-високото му равнище от юли, когато нивото му е било 51,5 пункта.
Компаниите, които са участвали в проучването, отчитат най-бързото нарастване на своите цени за клиенти си от юли насам. Те се повишават, въпреки че нивото на инфлацията във Великобритания остава на по-ниско равнище в сравнение с първата половин на годината.
Един от факторите за увеличението на цените, на които фирмите предлагат своите услуги, е нарастването на разходите им за заплати.
"Банк ъв Ингланд" (Bank of England) следи внимателно нивата на цените и на заплатите, определяни от компаниите, когато подготвя решения, свързани със своята парична политика, посочва Ройтерс.
Много инвеститори очакват на своето последно заседание по въпросите на паричната политика, което ще се проведе на 14 декември, "Банк ъв Ингланд" да остави без промяна основния си лихвен процент, на ниво от 5,25 процента.