В неделя първа копка на Русе - Търново, дават фронт и за “Струма” през дефилето (Обзор)

01.12.2023 21:35 Христо Николов
Обходът на град Бяла е един от най-проблемните пътни участъци в България с най-много катастрофи. СНИМКА: “24 ЧАСА”

Строителството на новия аутобан започва от средата

В неделя по обед след близо две години забавяне се дава старт на магистралата Русе - Велико Търново. Символичната копка на обекта - първата от близо 7 години насам нова магистрала, ще направят премиерът Николай Денков, регионалният министър Андрей Цеков, областните управители на Русе и Велико Търново и кметовете на близките селища.

132-километровата магистрала е разделена на три основни участъка и в неделя изграждането ѝ на практика започва от средата. Става дума за 8-километров участък от община Ценово, Русенско, до обхода на град Бяла. Причината да се строи така е, че

само за този участък има готов технически проект,

отчуждителните процедури са довършени и има издадено разрешение за строеж. За останалите 124 километра все още се работи.

Изпълнител на този участък е сдружението АМ РУСЕ ТЪРНОВО, в което влизат “Европейски пътища” АД, “Грома Холд” ЕООД, “Водно строителство - Благоевград” АД, “Автомагистрали Хемус” АД и “Пътпроект 2000” ООД. Офертата им беше за 985 млн. лв. с ДДС, но сумата се отнася за целия 35-километров участък. С изграждането му

се решават проблемите по един от най-тежките участъци по пътищата

у нас - обходът на град Бяла, където е кръстовището с най-много катастрофи.

За предстоящото започване на строежа на магистралата регионалният министър Андрей Цеков спомена за първи път на проведеното миналата седмица събитие от инициативата на “24 часа” “Общините - перспектива 2027”, което събра на едно място новата местна и изпълнителната власт с бизнеса.

В петък стана ясно още, че техническият комитет на Бернската конвенция за опазване на местообитанията е решила да не отваря досие за изграждането на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле.

Това е голям пробив за усилията на България да

не бави повече придвижването на техническите проекти

за този участък, които закъсняват заради постоянните усилия на различни екоорганизации да отворят досие на проекта, което можеше да подкопае усилията за осигуряване на европейско финансиране.

През април обаче техническият комитет на Бернската конвенция ще направи у нас пълен анализ за съответствието на екооценката за този участък.

Други от От страната и света

“Искам да имаме по-близки отношения”: украинка се оплака от посланика ни в Киев Николай Ненчев (Обзор)

Правил ли е временно изпълняващият длъжността посланик на България в Киев Николай Ненчев неприлични предложения на бившата преводачка в мисията Олга Хвостенко - това разследва в момента

Габриел Вълков отново начело на младите в БСП

„Времето на младите в политиката дойде!" – заяви най-младият депутат от БСП Най-младият соцдепутат - Габриел Вълков, ще е отново начело на Младежкото обединение на БСП

Служителите на "Фолксваген" в германския град Оснабрюк не виждат "план за бъдещето"

Преди 15 години Карлос Олива участва в производството на първите автомобили в завода на "Фолксваген" (Volkswagen) в Оснабрюк, Западна Германия, информира Франс прес

Тийнеиджъри набиха мъж в столичен мол

Група тийнеиджъри са на или мъж в столичен мол, научи "24 часа". Нападението е станало преди минути в квартал "Манастирски ливади". В момента полиция отива към мястото

Йордан Цонев: Не е сериозно да правиш санитарен кордон, когато има доказателства за корупция

Санитарният кордон щеше да ни притеснява, ако идваше от политици, които имат авторитет. Да правиш санитарен кордон, когато над теб тегнат доказателства за много тежка корупция, не е сериозно

>