Иван Портних: „Тежкото наследство", което оставихме, са готови проекти за 100 млн. лв
Оставихме амбициозна инвестиционна програма за развитие на Община Варна с готови проекти за над 100 млн. лв., с осигурено общинско финансиране за тях от 2021 – 2022 година, прието с решения на Общинския съвет.
Оставихме финансово стабилна община, със стабилен кредитен рейтинг, въпреки икономическия саботаж, който правителствата на Промените наложиха на града. Затова мрънкането на новото ръководство на общината звучат меко казано нелепо. Това е „тежкото наследство", заяви на брифинг днес бившият кмет и областен лидер на ГЕРБ във Варна Иван Портних, с препратка към твърдение на Коцев, че е заварил тежко наследство.
Според Портних изпълнението на част от проектите е било бойкотирано предизборно от изпълнителите.
„Няколко пъти предупреждавах, че саботажът на уличните ремонти вреди на хората. Затова тепърва ще се налага да се отлагат проекти, каза той. За една четвърт от тях трябва тепърва да бъдат открити строителни площадки", допълни Портних.
Иван Портних обясни още, че от Министерството на финансите са обявили първоначално, че през 2024 г. Варна може да разчита на подкрепа само за проекти до 16 млн лв, затова са били подадени толкова и изрази учудване, че изведнъж сумата е нараснала до 100 млн.
„Ако такава възможност има наистина, веднага подсказваме добри идеи на новия кмет. Проектът за библиотеката, който има разрешение за строеж; строителство на новата сграда на Математическата гимназия, за която има осигурен терен, идейна концепция и подписан договор за проектиране. Ако
Коцев е подписал възлагателното писмо, би трябвало за Ивановден да има разрешение за строеж на сградата. Друг полезен проект – изграждане на горнопоясен колектор за над 60 млн лв., който поема дъждовните води от високите части на града и така наводненията при обилни дъждове в Гръцката махала и района на жп гарата ще бъдат преустановени. Оставихме и готови проекти за пречиствателни станции в Константиново и Звездица – за 15 млн, както и за изграждане на подземен паркинг до ДКС, коментира Иван Портних.
При наличие на средства, проектирането, разрешението и възлагателните е доста бърз процес, допълни той.
По отношение на „Градски транспорт" Тодор Балабанов бе категоричен, че за 12 години никога не е имало забяване на заплатите на служителите в дружеството.
„Ако сега това е станало, това означава, че новото общинско ръководство не е превело достатъчно средства или има забавени плащания от държавата. Средствата за заплати са предвидени в бюджета.
Той припомни, че монтажът на зарядните станции за новите електробуси е приключил на 06.11.2023 г., преди изборите, писмото до ДНСК е входирано на 9 ноември, последвал е отговор от ДНСК и заповед за назначаване на комисия. Тя е направила проверка на 15 ноември и е издала документ.