Убиецът на Ферарио Спасов е на свобода - няма изненадани, нали

13.11.2023 13:03 Лияна Панделиева
Мерцедесът от катастрофата, в която загина Ферарио Спасов

Убиецът на Ферарио Спасов е на свобода с мярка „подписка". Няма изненадани, нали. Убиваш, казваш, че си "вери сори" и се прибираш у дома. Адвокатът да докаже, че толкова съжаляваш, че си за условна присъда. И условната присъда няма да ни изненада.

Потресът е в друго. Днес по Нова телевизия по темата говориха Йонко Пенев и отчайващият бивш началник на КАТ Тенчо Тенев.

Чудя се, ако му бяха извадили листчетата изпод ръчичките от които сричаше нелепи официозни глупости, той дали може да изрече своя мисъл? И като някаква повредена латерна още през 1980 година, той повтаря малоумието: „Не стигат полицаите на пътя! Не стига живата сила на пътя!" И какво трябвало да се направи тогава - питат водещите? Ами бърз анализ - заключава той – какво друго! Анализ на ситуацията му е майката. И бащата! И цялата им продънена работа! Те са АНАЛИЗАТОРИ, бе!

Другата директна лъжа, която изрече Тенчо Тенев бе, че веднага след като се появил клип на Емили Тротинетката, тя била извикана в КАТ и повече не се чуло за нея. Не само се чу – тя продължи да кара по този начин, веднъж падна на Околовръстното и само реакцията на околните шофьори я спаси от размазване и накрая я арестуваха за гавра с човек в един мол. Истината е, че КАТ изобщо не успя да я извади от пътя – поредна демонстрация на безсилие срещу открито луд човек.

2023 година, а КАТ продължава да живее с убеждението, че едни хора из храсталаците произвеждат сигурност на пътя!

Днешният министър на транспорта е бивш автомобилен състезател. Вече е пределно ясно, че няма и най-обща представа от комплексната тема за транспорта и въпреки камарата си съветници, пак дрънка глупости. Един от бисерите му беше, че „недоумява" защо в България максималната скорост на влаковете по рехабилитирани и нови линии е определена на 160 км/ч, а не е 300, например. Той не разбирал. Ами няма как да разбира, като не е наясно, че още преди първия програмен период решението е взето от европейски експерти в сферата на жп транспорта, които са обследвали цялата държава и са установили коя инвестиция е допустима. Той също недоумявал защо нищо не се прави за обновяване на жп релсите към Варна. А това не го знае, защото никога не се е интересувал кои европейски коридори минават през България и в коя посока. Вероятно е изумен и що не е завършен тунелът Карнобат-Синдел, започнат през 1987 година.

Предишният смешкав министър на ПП строеше мостове над Дунав един след друг и диагонални тунели под Стара планина, а този само недоумява – сигурна работа.

Много е важно обаче какво каза Йонко, който за разлика от Тенчо няма нужда от листчета и не се подмазва на никого.

„В миналото правителство автомобилен състезател стана съветник на премиера по пътна безопасност, след това се разплака по телевизията и му дадоха министерство да раздава награди. Третият автомобилен състезател, назначен за министър, вчера мрънкаше по една друга телевизия, но за него темата за безопасността е табу. Тези хора не разбират абсолютно нищо от темата и бягат от нея по най-лесния начин: санкции, санкции, санкции."

Водещите поне пет пъти зададоха въпроса към Тенчо за все още липсващите камери за средна скорост. За тях се говори поне от десет години. Да ви кажа – и в идните 10 няма да се появят, защото това не са просто камери, а е необходимо изграждането на централизирана система за обработка на данни – толкова комплексна, колкото е и тази за винетките. А у нас все още стои въпросът как да ни връчват фишовете и как да го правят навреме, за да не се струпват по няколко наведнъж от различни периоди и така да ни отнемат книжката за иначе минимални нарушения, разпръснати в една година, например.

Но имаме министър на електронното управление, нали така. И то не първи по ред. Но те толкова си могат - обсъждат идеи. А да пратим зам.-министъра да снима с телефона си пътни нарушения? Поне умее да борави с телефон...

Какво знаят българите за управлението на МПС? Ако не направят катастрофа с убити, няма кой да ги хване и за 300 км/ч. Няма кой да им направи забележка за паркиране върху пешеходна пътека. Няма кой да им накриви кепето защото спират където им скимне и блокират цяла лента. Няма кой да спре кола, защото бълва катранен пушек километър след като е отминала или защото лее масло.

Просто „тука е така", а убийците – те са с мярка подписка.

Други от Лични

Полезни идиоти подават на Румен Радев въжето, на което ще бъдат обесени

Каквато и да е била мотивацията на ДБ да не гласуват на балотажа за избор на председател на НС в сряда, тяхното поведение съхранява шанса за търсене на изход от блокадата на националните институции -

След ковид ваксините са зачестили случаите на рак при млади хора? Няма такова нещо

Отново и отново се сблъскваме с изказвания на лекари, че след "Ковид ваксинацията са зачестили раковете при млади хора". Няма такова нещо във връзка с ваксините - нито за Ковид, нито срещу нещо друго

Украйна ще победи, а не последният имперски призрак, надвиснал над Европа

1000 дни руска агресия в Украйна. Конфликт, в който здравият разум, интересът и моралът имат пълно съвпадение. Защитавайки Украйна с всичко, с което може да допринесе, един честен човек

Завещание на седмицата: Каня ви на преговори за правителство

Шоуто в 51-ия парламент - три сили канят на разговори поотделно, три жалби за касиране на вота Здравейте! Каня ви на преговори за правителство. Защо? Защото ми се струва

"Временните" паузи в ЕС зачестяват - последствията не са за подценяване

Когато всичко върви ОК сме "европейци", когато е на зле, отново сме "французи", "германци", "холандци"... След Германия и Франция, тази седмица Холандия също обяви

>