Костадин Димитров, кандидат за кмет на Пловдив: Най-напред се захващам със задръстванията и чистотата, те много мъчат града

02.11.2023 17:30 Радко Паунов

- Г-н Димитров, с какво ще се захванете от първия ден в община Пловдив, ако в неделя спечелите балотажа и станете кмет на втория по големина град?

- Това ме питат непрекъснато и хората, с които се срещам тези дни. И самите те ми дават отговора. Настояват веднага да бъде почистен градът. Искат спешно да се заема с градския транспорт.

Ще се захвана първо с проблемите, които най-много дразнят пловдивчани. А това са чистотата и задръстванията, както и непочистената река Марица.

Но най-първата задача е да въведа друг режим на работа в общинската администрация - служителите да приемат с усмивка гражданите.

Задачите, които чакат решение в бърз порядък,
не са малко

и ще се заема с тях още от първия ден.

- Как ще накарате превозвачите, които са свикнали на по-лек режим, да пуснат повече автобуси по линиите и хората да не висят по спирките?

- Първата стъпка е връщане на редовните разписания и строг контрол за тяхното спазване. Това е залегнало в договорите с превозвачите и ако не се изпълняват, няма да се поколебаем да ги разтрогнем. (Пловдив е единственият град, в който градският транспорт е 100% частен – б.а.)

Общината и превозвачите имат бизнес отношения. Транспортните фирми получават субсидии и компенсации за извършената от тях услуга. Ще бъдат накарани да си изпълняват ангажиментите.

- Но една от причините, която те изтъкват, е липсата на шофьори. Какви идеи имате за преодоляване на тази криза?

- Пловдив е един от големите центрове на транспортни услуги. Как могат толкова много фирми да намират шофьори за международни превози, а за автобусите да няма такива?

Ами да им вдигнат заплатите и ще намерят! Бях свидетел как водач в градски автобус продаде едно билетче 4 пъти на различни пътници. Когато въведем електронната система за таксуване, това няма да го има.

Целта ни е ясна - искаме градски транспорт като
този в Бургас и в София

В столицата също изпитват липса на шофьори, но услугата там е несравнимо по-добра от тази в Пловдив.

- Понеже това е много болна тема за пловдивчани – дайте гаранции, че преди въвеждането на всякакви екстри, като електронно таксуване, ще има поне нормален транспорт.

- Пловдив ще има редовен транспорт – чист и удобен. Автобусите ще бъдат отоплени през зимата и охладени през лятото, а шофьорите и кондукторите – вежливи и облечени прилично.

Жителите на район "Тракия" знаят, че като захванем една работа, я докарваме докрай. Намирали сме начини в много заплетени казуси да излизаме с положително решение. И за транспорта ще направим всичко възможно да имаме редовни линии.

- В неделя има балотажи и в шестте района на Пловдив. Ако районните кметове не са всички от ГЕРБ, как ще работите с другите?

- Почти сигурен съм, че ще имаме успех във всички райони. Дори и някъде да не успеем и да изберат кмет от друга политическа сила, аз няма да ги деля. Уверявам, че ще работя добре с всички.

- Мнозина твърдят, че градът е в кома. Как ще го изведете от това състояние?

- Така е, когато стопанинът го е нямало. Един дом без добър стопанин е в застой. Няма кой да реши проблемите му.

Минах през "Голямоконарско шосе", което се разширява. Видях трима работници само.
Булевард "Дунав" е разкопан, "Брезовско шос" - също.

- Как ще действате?

- Ще вляза във всеки един проблем и ще търся неговото решение. Както съм го правил досега.

Как "Тракия" може да е добър район, а градът като цяло – не

Не мога да си обясня, че в нашия район има чисто нова детска градина, построена, подготвена и обзаведена от мен, а да не е отворена и да не приема деца.

- Защо?

- Защото голямата община не я въвежда в експлоатация. Това, което трябваше аз да направя, съм го свършил. Сега в момента градината стои и чака, а в същото време деца чакат за прием.

- При този силно фрагментиран общински съвет как смятате да подходите, за да гласуват вашите предложения?

- Сигурен съм, че предложенията, които ще внасям, ще бъдат в полза на пловдивчани. Ще водя пълен диалог със съветниците.

Ще се срещам с всяка група да я убеждавам, че предложенията ще бъдат насочени към хората. И ако те гласуват "против", нека се обосноват пред гражданите.

Но съм сигурен, че ще срещаме подкрепа, защото в практиката съм показал, че работя за хората.

- Възнамерявате ли да привлечете силни юристи и специалисти по градоустройство, за да не подлагат съветниците на обструкции вашите предложения?

- Привличането на качествени специалисти е свързано с добро заплащане и с каузата "Пловдив – град на хората".
В район "Тракия" създадох силна администрация, която решаваше проблемите. Така ще бъде и в общината. Има

достатъчно добри специалисти, които ще извадят Пловдив от тази криза

В годините съм показал, че мога да привличам качествени хора.

- Пловдив е и в тежка финансова криза, която ще се стовари с пълна сила върху вас още в първите дни на вашето управление. Ще ви чакат куп неразплатени фактури и ведомости за заплати. Как ще се справите?

- Изгребването на общинските средства се дължи на множеството захванати обекти, някои от които предварително са платени, а за други няма пари и договорите така са сключени, че не могат да се разтрогнат.

Ще се опитаме да актуализираме общинския бюджет, защото е нереален. Той е с кухи приходи. Таксите, които не са увеличавани, миналата година са били 20 милиона лева, а в сегашния бюджет са заложени 80 милиона лева. Откъде да дойдат тези пари?

Местните приходи миналата година са били 172 милиона лева, а сега са заложени 240 милиона лева. Това създава възможност за нереални разходи. И се теглят кредити.
Повечето хора, които ме срещат, ми казват: "Ще ви бъде трудно."
И аз зная, че ще е така, но ще се справя.

- Поне част от разкопаните улици има ли шанс да бъдат отпушени, за да се разтовари трафикът?

- Абсолютно. Вече съм провел разговор за пробива "Модър – Царевец" и съм дал срок до 4 месеца да бъде завършен, след като бъде положена тръбата по южния обходен колектор.
За "Брезовско шосе" ще водя разговор с археолозите да приключват по–бързо и да се асфалтира. С транспортният министър съм говорил за пробива под гарата, който се осъществява от НКЖИ.
Навсякъде съм предприел действия. Улица по улица. Но едно уверявам – никога няма да предприема затваряне на толкова много участъци наведнъж. Трябва да има планиране.

Визитка

Костадин Димитров е кандидатът на ГЕРБ за кмет на Пловдив. На първия тур води убедително с 33,72% пред Ивайло Старибратов от ПП–ДБ, който има 17,90%. Той е 3 мандата кмет на пловдивския район "Тракия".

Роден е на 5 юни 1975 г. Завършил е математика в ПУ "Паисий Хилендарски". Вицепрезидент е на Българската федерация по таекуон-до ITF. Дългогодишен треньор и спортист. Семеен, с две дъщери.

Други от Интервюта

Проф. Тагарев: Русия е непряка военна заплаха за България

Хибридна война, подривни действия, политически инженеринг: в момента Русия представлява външна заплаха за България, казва за "Дойче веле" проф. Тодор Тагарев

Д-р Цветеслава Гълъбова: До 5 години няма да има психиатри, от 520 по списък много са в чужбина

От 30-те души, постоянно настанени при нас, поне 15 са жертва на имотни измами. Схема, в която участват нотариуси, полиция, общински служители, твърди директорът на психиатричната болница в Курило -

Рая Пеева и Красимира Демирова: Повече се обичаме, отколкото спорим

Дъщерята: Много ми е хубаво да съм с нея, но понякога ме ядосва Майката: Рая е характер – нямаш ли го, отиваш на кино - Г-жо Демирова, г-жо Пеева, с какво ви спечели предаването “Кажи честно” по Би

Илиан Илиев: Годината за нас беше турбулентна, но вкарахме 15 000 на стадиона, вместо да се бият с полицията отвън

Илиан Илиев е давал десетки интервюта за "24 часа", но за първи път го прави като треньор на националния отбор по футбол. Затова при уточняването на темите всички от спортния отдел се събраха на т

Малолетни сами се снимат голи в Онлифенс за пари

Георги Еленков е юрисконсулт на Национална мрежа за децата (най-голямото обединение на граждански организации и експерти в България, работещи за деца и семейства) и координатор на Мрежата за правна

>