Химията не е игра, но може да се научи чрез игра

19.10.2023 06:30
Идеята на екипа идва от осъзнаването, че съществуващите образователни модели често не отговарят на нуждите на студентите в бързо променящия се свят на технологиите.

11 български фирми от различни краища на страната бяха припознати от двама министри - на иновациите и растежа Милена Стойчева и на икономиката - Богдан Богданов, като смели, иновативни и с потенциал да са лицето на България.

Собствениците им са предприемачи, мотивирани да развиват устойчив бизнес с добавена стойност.

А те са компаниите, които “24 часа” отличи в 9-ия си пореден национален конкурс “Големите малки”.

16-те фирми грабнаха авторитетното жури с иновативни системи за пожароизвестяване, играчки, които могат да се ползват под наем, безводна козметика, пробиотици от магарешко мляко, производство на различни продукти от киви и др.

Наградите си - чек за реклама на стойност 10 000 лв. в платформите на “Медийна група България”, получиха на церемония в “София Тех парк” във вторник.

За първи път тази година “24 часа” връчи и 5 поощрителни приза - възможност за реклама на стойност 5000 лв.

Представяме ви в поредица отличените.

Вече 8 години образователният център “Иновативни образователни технологии” създава среда, в която уменията са реалност

Възможно ли е учениците в училище да учат химия чрез образователната версия на играта Minecraft? Вече да. Благодарение на образователния център “Иновативни образователни технологии”, чийто фокус е само един - да вдъхновява и развива идните поколения.  

Компанията е иноватор в сферата на образованието чрез модерни технологии, концентрирайки се над представянето на актуални обучителни програми за деца и възрастни и създавайки мост между образованието и професионалната реализация. Именно затова с акцент върху практическото обучение и иновациите вече 8 години създават учебна среда, в която знанието става ценност, а уменията - реалност.

Идеята за създаването на центъра идва от осъзнаването, че съществуващите образователни модели

често не отговарят на нуждите на студентите

в бързо променящия се свят на технологиите. А и екипът има желание да предоставя образование, отговарящо на текущите и бъдещи изисквания на индустрията.

Ако възрастните перфектно разбират нуждата от съвременни знания, отговарящи на търсенето в дадена сфера, то детското обучение се основава на съчетаването на забавление и учене чрез интерактивни образователни игри като Minecraft, Lego, както и участие в проекти и инициативи.

Партнирайки си с Microsoft например, организират събитието Microsoft Imagine Cup Junior, по време на което ученици разработват проекти, използвайки актуални технологии за решаване на проблеми от реалния свят. Именно там се отличава и една иновативна идея - тази за използването на изкуствен интелект в сферата на автомобилостроенето, транспорта и инфраструктурата, като крайната цел е

да се предотвратят причините за катастрофи по пътищата.

Дейността им обаче не спира дотук, те имат амбицията да променят и образователни институции, мотивирайки ги да актуализират учебните си програми и провеждайки обучителни семинари в училища с цел насърчаване на учителите да интегрират интерактивния начин на обучение. Един от последните им проекти в този дух е изграждането на STEM център в училище в Драгоман, където ще е позициониран и първият Farmbot в образователна институция. В момента екипът работи активно и над проект по програмата “Еразъм”, фокусиран върху енергийната ефективност в процеса на обучение по дигитални технологии за възрастни. Целта е внедряване на устойчиви практики в образованието чрез оптимизация на енергийното потребление.

 Компанията е организатор и на първия ситуационен център у нас под името “Отворени врати”, осигуряващ нужната подкрепа на пострадалите от войната украински бежанци. Към момента проектът

прераства в образователен център за над 200 украински деца, подкрепен от УНИЦЕФ.

В сътрудничество с партньори от различни сфери организират и образователни мероприятия като безплатни открити уроци, семинари и конференции за споделяне на практически опит в преподаване на дигитални умения на деца и възрастни. Един от последните им проекти е насочен към възможности за преподаване на учебния материал по химия посредством образователната версия на играта Minecraft.

След 5 г. амбицията на екипа е да се отличават от конкурентите заради синергията между целите на бизнеса, възможностите на индустрията и нуждите на аудиторията. И да изградят повече образователни хъбове в малки населени места.

Други от От страната и света

34 тежки катастрофи у нас за денонощие, ранени са 40

През изминалото денонощие на територията на страната са станали 34 тежки катастрофи. Ранени са 40 души, като няма загинали, сочи информация на сайта на МВР

Удариха с дрон по дома на Нетаняху

Удар с дрон е бил нанесен по дома на израелския премиер Бенямин Нетаняху в северния израелски град Цезария, съобщи негов говорител, цитиран от Ройтерс

"Фондация": Концерт на 30 октомври ще има заради семейството на Кирчо и феновете

Спъна се в куфар, беше странно, после явно е получил нещо", спомни си Дони Големият концерт на "Фондацията", с който Кирил Маричков трябваше да отбележи 80-тата си годишнина, ще се състои

ГДБОП хвана онлайн педофили, изнудвали деца да правят голи видеа

Онлайн педофили, карали деца да правят голи снимки и видеа, бяха задържани при акция на дирекция "Киберпрестъпност" в ГДБОП. Задържани са деветима мъже на възраст от 35 до 48 години

Глад за кадри в промишлеността отчита бизнесът във Велико Търново

Равнището на регистрираната безработица за региона на Дирекция „Бюро по труда" – Велико Търново през месец септември е 3,7%, при 5,1% за страната и 5% за областта

>