Във Франция дават 100 евро и ВИП лента на аутобана, ако возиш и друг за работа

23.09.2023 18:42
“Ако се возиш сам, все едно возиш Хитлер”, гласи този военновременен американски плакат.

Пътуването трябва да е под 80 километра

Във Франция автомобилистите, които редовно качват други пътници по пътя им за работните места, получават бонус от 100 евро от тази година. Целта е да се насърчи споделеното пътуване и така да се намалят задръстванията и вредните емисии. В добавка от тази година по някои магистрали там се експериментират и специални ленти за движение на леки автомобили,

в които пътуват повече от двама души, включително и шофьорът.

Плановете да се насърчат споделените пътувания във Франция излязоха още през 2019 г., но пандемията и нуждата от социална дистанция забавиха въвеждането в практиката на мерките.

“Този бонус цели да насърчи водачите да прибягват към споделено пътуване. Освен положителното влияние върху климата това е и отговор на по-високите цени на горивата”, каза френската министърка на енергийния преход Аниес Пание-Рюнаше.

Изплащането на бонуса подлежи на редица условности и целта му е всъщност да намали ежедневния трафик към големите градове от хора, които пътуват за работа. Парите са предназначени само за новорегистрираните потребители на платформите за споделено всекидневно пътуване, като има и ограничение: плащат се само при пътувания, по-кратки от 80 километра. Т.е. не може водачът да получи бонус за това, че е качил някого в Париж, за да пътуват за Ница.

Освен това първото плащане е в рамките само на 25 евро, а останалите 75 евро се плащат,

ако са осъществени поне 9 такива пътувания през следващите три месеца.

Тези суми се плащат директно от платформата за споделено пътуване, на която са регистрирани потребителите. Бонусът би могъл да бъде изплатен и под формата на ваучери.

Целта на поощренията е споделените пътувания да нараснат от сегашните 900 хиляди месечно до 3 милиона за няколко години. Във Франция около 60 милиона седалки в автомобилите остават празни всеки ден, а утрояването на броя на хората, които правят пътуването споделено, ще помогне да се избегне емитирането на 4,5 милиона тона въглеродни емисии годишно според френското транспортно министерство.

В момента във Франция се експериментира и друго поощрение на споделените пътувания - от това лято в един 8-километров участък на магистралата между Лион и Гренобъл е отделена специална лента за движение само на леки автомобили с двама и повече от двама пътници, включително и водачът, за електрически коли и превозни средства със специален режим на движение.

Участъкът е обозначен със специален ромбоиден знак. Той е направен светещ, тъй като специалният режим на движение не е през целия ден, а само в определени часове. Колко души има на борда, се отчита от система с камери с изкуствен интелект.

Всекидневното пътуване до работа на големи разстояния във Франция, особено около Париж, е истинско предизвикателство. Тъй като цените на жилищата във френската столица са много високи, много хора се заселват в покрайнините, в областта Ил дьо Франс, където

разстоянията от единия до другия край минават 150 километра

В този район е обичайно да се пътува до работа за около 60-70 километра в едната посока.

Споделеното пътуване съвсем не е съвременно начинание. То се разпространява често във времена, в които има икономически трудности, кризи с горивата, инфлация и т.н.

По време на Втората световна война в САЩ има правителствени инициативи, които поощряват намаляването на броя на незаетите седалки в автомобилите, които са голямо разхищение във военновременните условия. Оттогава е плакатът, чийто надпис гласи: “Ако се возиш сам, все едно возиш Хитлер”.

 

Други от От страната и света

Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка

Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена  бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в

Паднал бор блокира влакове в Искърското дефиле

Влаковете, които преминават през Искърското дефиле в района на гара Елисейна, временно бяха блокирани в късния следобед. Причината беше огромен бор, паднал върху контактната мрежа в района

Зацикляне: 6-и (засега) опит за председател – за Деня на благодарността (Обзор)

Борисов с първа реч от трибуната в новия парламент, шегува се как намерил 94-годишен за водач на листа, за да има доайен за шеф на следващия Асен Василев си говори с ДБ през медиите

Димитър Главчев: Пълното ни приемане в Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми

Приемането на страната ни в „сухопътния“ Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми, каза служебният премиер Димитър Главчев за предаването „Панорама“ по БНТ

Австрия склони, пуска ни в Шенген и по суша от 2025 г., но само с Гърция (Обзор)

Граничният контрол с Румъния остава за поне 6 месеца Австрия най-накрая се съгласи да пусне България и Румъния в сухопътен Шенген, като се очаква да влезем напълно в свободната зона за движение в ЕС

>