Род Стюарт все по-малко пие, но пък се захвана да прави уиски
78-годишният певец се впусна в пренаселения от звезди алкохолен бизнес, макар да си е забранил чашката преди концерти и да говори
След години на нескончаеми купони с много алкохол и наркотици Род Стюарт знае най-добре какво и кога трябва да се пие. 78-годишният рокаджия почти се е отказал от чашката, особено по време на турнета, и предпочита да използва дългогодишния си опит в пиенето за създаването на собствена марка уиски.
Изборът му на този вид алкохол не е случаен, тъй като баща му е от Шотландия, където пиенето на уиски е национална гордост. А и самият Род е ужасно привързан към шотландските си корени, независимо че е роден и отраснал в Лондон. Още от малък започва да свири на хармоника, но в училище става капитан на футболния отбор и на 15 г. прекъсва образованието си. Насърчаван е от баща си да се занимава професионално с футбол. Така през 1960 година се явява на проби в отбора “Брентфърд”, който тогава е в трета английска дивизия. За щастие, не го вземат, защото щеше да е голяма загуба за рока.
“Животът на музиканта е по-лесен, защото мога да се напивам и да правя музика, което не става, ако играеш футбол. Избрах музиката... Всъщност да пея и играя футбол, са единствените неща, които умея”, пише Стюарт в мемоарите си, които пусна през 2012 година. Десетилетие по-късно обаче нещата изглеждат доста по-различно за него.
“Не мога да пия уиски или мартини преди концерт, защото
алкохолът не е добро нещо за гласа,
както и много други неща. Позволявам си няколко чаши вино след това, а уиски - само в събота вечер”, признава музикантът в интервю за списание “Форбс”. Той разказва, че дори не говори през деня, когато вечер му предстои изява на сцената. Хората около него знаят това и му пишат бележки или съобщения на телефона. Според него тези часове на пълно мълчание му помагат да поддържа гласа си с напредване на възрастта.
Род с носталгия си спомня за младежките години, когато е част от групата “Фейсис”. Тогава на сцената имат бар и две момичета с ученически униформи, които им сервират напитки по време на концертите. “Такова нещо сега няма да ти се размине, въпреки че бих искал един ден отново да имам бар на сцената”, признава 78-годишният рокаджия.
Идеята да прави собствена марка уиски се ражда по време на едно пътуване до Шотландия, за да гледа любимия си футболен отбор “Селтик”. По време на мача приятел рокаджия го запознава с производителя на алкохол Данкан Фрю. Двамата много си допадат. Изпиват вечерта доста коктейли и уиски и на сутринта си разменят съобщения, че са готови да станат бизнес партньори. Избират да си сътрудничат с малка дестилерия на брега на шотландското езеро Лох Ломонд и така се ражда уискито Wolfie’s (вълчето). Решават да не носи името на Род Стюарт, за да не бъде продукт, ориентиран само към неговите фенове, а устойчива марка. В създаването на вкуса му обаче се стараят да постигнат романтичното рокендрол усещане, с което певецът е известен. Правят смесица от зърнено и малцово уиски,
с леко опушен, но много мек бленд
и с деликатни нотки на канела, ванилия, печена ябълка и сироп от круша. Целта е да е възможно най-палаво, но и приемливо за повече вкусове.
“Просто е прекрасно, почти като сладолед и яйчен крем, въпреки че ми е трудно да пия много от него, защото на 15 г. имах разболяващо напиване с уиски и сега предпочитам по-слаби неща като мартини”, обяснява музикантът. Той обаче е омагьосан от процеса по направата му, в който почти не се използват машини. Голяма част от него е абсолютно същият, както са правили шотландците уиски преди столетия.
На дъното на бутилката обаче все пак има малък знак от Род Стюарт. Написано е Rhythm of My Heart (ритъма на моето сърце), което е текст от негова песен.
“За мен Wolfie’s изобразява безгрижното поведение на моите по-палави дни и вълнението от това, което животът все още може да предложи”, казва певецът в отговор на въпрос с какво неговото уиски се отличава от десетките други напитки на звезди.
Наскоро стана ясно, че и футболната легенда Дейвид Бекъм ще се насочи към собствено производство, след като в продължение на девет години беше рекламно лице на шотландското уиски. Този ход не е изненадващ, тъй като няколко популярни личности успяха да създадат марки, които да наложат на пазара и да печелят много от тях.
Актьорът Джордж Клуни стана съосновател на фирма за текила,
която няколко години по-късно бе погълната от алкохолен гигант за близо милиард долара.
Колегата му Райън Рейнолдс купи дял в компания за производство на джин и след като успешно го рекламира известно време, марката бе продадена. Смята се, че от сделката той е получил над 100 млн. долара.
Певицата Кайли Миноуг е спечелила 10 млн. долара от своята изключително успешна едноименна марка вино.
Колежката ѝ Дженифър Лопес обаче нямаше толкова летящ старт в този бизнес. Тя бе обвинена в двойни стандарти, след като пусна своя марка коктейли, макар винаги да е подчертавала, че е заклета трезвеничка. “Знам, че много хора говорят за това: “О, тя дори не пие – какво прави с марка коктейли?! Честно казано, това беше вярно дълго време. Не пиех изобщо алкохол. Но нещата се промениха, след като намерих по-здравословен начин на пиене, който да отговаря на начина ми на живот”, обясни певицата пред милионите си последователи в инстаграм. Някои от тях бяха объркани, че се насочва към този бизнес и заради тежката битка на съпруга ѝ Бен Афлек с алкохолна зависимост в миналото.