Евтините самолетни билети привличат чужденците, но веднъж дошли описват София като интересна и красива (Инфографика)
- Ръст на туристите с близо 1/2 за първите шест месеца на годината
- 80% са избрали хотели с 4 и 5 звезди
София става все по-привлекателна за чужденците. През първите шест месеца на годината ръстът им е с 46% спрямо същия период на 2022 г. С 8% пък са се вдигнали българските туристи, които са се разходили от други населени места до столицата. Това показват данните на единната система за туристическа информация.
121,3 хил. са били нощувките на чужденците през май, показват данни на НСИ. Почти 80% от тях са избрали хотелите с 4 и 5 звезди.
Българските туристи, които са пренощували в София, са 61,9 хил. Половината от тях са избрали луксозни хотели с 4 и 5 звезди. 31,5% пък са предпочели местата за настаняване с три звезди.
72% от туристите са посетили София за първи път, като най-честите причини за визитата им са евтините самолетни билети и че намират града за интересен. Предпочитат местата за хранене и развлечение, сочи анализът в комуникационната стратегия на София като туристическа дестинация.
За обучение са били тук 8,1% от чуждестранните туристи, а за здравна грижа - 1,7%. Под един процент пък са тези, които са дошли на парти.
44% от посетителите не са знаели нищо за София, а 14% - само, че е столицата на България. Едва 5% от анкетираните са отговорили, че знаят нещо за историята.
Най-впечатлени чужденците са били от центъра, природата и катедралата “Св. Александър Невски”
А най-доволни - от цените, като средната им оценка е 4,43 от 5. На следващо място се нареждат културно-историческите обекти и забележителности със средна оценка 4,42, а веднага след тях - природните забележителности със средна оценка от 4,37.
Трите думи, с които описват София, са интересна, историческа и красива.
Изключително рядко хората от вътрешността на страната посещават столицата, като за последните 3 години около една втора от българите изобщо не са стъпвали в града. Вероятно пандемията дава отражение на тази статистика.
Тези, които идват в София, са предимно от по-младите. Основната причина за пътуванията на почти всички не е свързана с посещаване на туристически обекти, а с гостуване на роднини и приятели или по работа. 1/4 от анкетираните споделят, че са пътували до столицата по здравословни причини, като с нарастването на възрастта се повишава и вероятността за посещение с подобна причина.
Световни готвачи с BG меню, инфлуенсъри - с красиви кадри
Инфлуенсъри да снимат влогове и по този начин да рекламират туризма в столицата. Това предвижда комуникационната стратегия на София като туристическа дестинация.
Те ще трябва да правят кратки видеа и снимки за своите канали и тези на общината - Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn. Подборът на инфлуенсърите им ще става на база аудитория, история и най-вече дали се вписват в целите за популяризиране на София.
Темите ще бъдат четири - храна, пътуване, красота, спорт. Една от идеите е световноизвестни готвачи и български звезди да създадат българско меню. Тя можело да се популяризира с филм, който да се излъчи по National Geographic, Netflix или по други медийни канали.
Всяка година в София може да се организира връчване на награди Global Travel Influencers Awards, гласи друга от идеите. А чужди инфлуенсъри щели да създават съдържание с българско розово масло или български брандове и места. Спортните влогъри могат да участват в събития в София.
Основната причина да се заложи иновативният подход е, че 58% от чужденците са намерили информация за местата, които искат да посетят, от интернет и социалните мрежи. 24% са я потърсили в туристически блогове и сайтове, а на препоръка на близки и приятели са се доверили 19%.