"Форд" взе шеф от "Епъл" да развива дигитални абонаментни услуги
"Форд мотър" назначи един от бившите ръководни кадри на "Епъл" - Питър Стърн, за президент на новосформираното подразделение за интегрирани услуги на автомобилостроителя, за да помогне в създаването на нови високодоходни дигитални и абонаментни услуги, предадоха Ройтерс и БТА.
Стърн, който ръководеше преди това "Епъл Тиви+" (Apple TV+), "айКлауд" (iCloud) и "Епъл Нюз+" (Apple News+) ще се отчита пред главния изпълнителен директор на "Форд" Джим Феърли. В новата си роля Стърн ще се фокусира в интегрирането на хардуера, софтуера и услугите в подразделенията "Форд Блу" (Ford Blue), "Модел" (Model) и "Форд Про" (Ford Pro).
Подобно на други автомобилостроители в САЩ "Форд" се опитва да излезе извън рамките на традиционния си модел на търговия на едро към дилъри и да получи регулярни приходи от услуги, свързани с превозните му средства, така както "Епъл" прави с хардуерните си продукти.
Феърли заяви на кратка пресконференция, че новата дигитална архитектура на превозното средство, която ще е готова през 2025 година с пускането на следващото поколение електрически превозни средства, ще спомогне за развитието на нови услуги, както за отделни клиенти, така и за компании.
"Форд" има над 550 000 платени абонати за софтуер и услуги, като над 80 на сто от тях с посредством търговското подразделение "Форд Про". Този бизнес генерира приходи от "стотици милиони долари" с "огромни маржове на печалба от 50 на сто и повече". "Основата за диференциацията е промяната от отделното превозно средство към интегрирането на софтуер, хардуер и услуги", отбеляза Стърн.
Когато Стърн се присъедини към "Епъл" през 2016 година, услугите на компанията включваха "айКлауд" и "Епъл мюзик" (Apple Music)
"Когато напуснах "Епъл" компанията имаше над 1 милиард абонаменти от клиенти", добави той.