Как се надгражда с 14 млн. лева електронна система в транспорта на Пловдив, която не съществува?
Пътници чакат по 30–40 минути за рейс, а по някои линии и до час, констатира Дани Каназирева
Градският транспорт на Пловдив е напълно унищожен. Тази констатация прави председателката на "Съюз за Пловдив Дани Каназирева. И припомня, че единият кмет разпродал дружеството заедно с контактната тролейбусна мрежа, а другият е похарчил над 20 млн. лв. за електронна система, която така и не заработи, а само преди дни се гласуваха нови 14 млн. лева за надграждането й.
Как се надгражда нещо, което не съществува, пита Каназирева. И припомня, че единствено Пловдив няма общински градски транспорт. "Той беше ликвидиран, а това е условие да кандидатстваш за европейско финансиране. Преди две години от настоящата управа беше създадена нова общинска фирма „Екобус – Пловдив“. Втора година обаче дори няма изготвен проект, с който да се кандидатства за финансиране за електробуси.
През последните 20 години Пловдив сериозно изостана от десетки други български градове по качеството на транспортните услуги. Липсват и тролейбуси, и електробуси", казва тя.
Според нея автобусните линии не покриват всички квартали. Пътниците са принудени да чакат до 30-40 минути, а по някои линии и до един час. Сериозен проблем остава транспортното обслужване на езиковите гимназии „Иван Вазов“, „Пловдив“, както и на Математическата гимназия.
"На фона на липсата на удобни връзки между районите, малки и нередовни автобуси, променени маршрути заради безкрайните ремонти, кметът внесе решение за допълнително намаляване на автобусите от юни до средата на септември. Моята група в Общински съвет “Съюз за Пловдив“ гласува „против“, но мнозинството подкрепи това изключително недалновидно решение.
Изходът е общинската фирма „Екобус – Пловдив“ незабавно да предприеме действия по изготвяне на проект, с който Пловдив да кандидатства най-после за финансиране за нови електробуси", настоява Каназирева.
По думите й трябва да се изготви проучване на пътникопотока, идентифициране на зоните, в които автобусите са недостатъчни или изобщо ги няма и след обективен анализ на шестте района да се преразгреда цялата градска транспортна схема.
И не на последно място – строг контрол в спазването на разписанията, категорична е тя.