Как се надгражда с 14 млн. лева електронна система в транспорта на Пловдив, която не съществува?

11.07.2023 10:08 24 часа Пловдив онлай
Дани Каназирева СНИМКА: Фейсбук

Пътници чакат по 30–40 минути за рейс, а по някои линии и до час, констатира Дани Каназирева

Градският транспорт на Пловдив е напълно унищожен. Тази констатация прави председателката на "Съюз за Пловдив Дани Каназирева. И припомня, че единият кмет разпродал дружеството заедно с контактната тролейбусна мрежа, а другият е похарчил над 20 млн. лв. за електронна система, която така и не заработи, а само преди дни се гласуваха нови 14 млн. лева за надграждането й.

Как се надгражда нещо, което не съществува, пита Каназирева. И припомня, че единствено Пловдив няма общински градски транспорт. "Той беше ликвидиран, а това е условие да кандидатстваш за европейско финансиране. Преди две години от настоящата управа беше създадена нова общинска фирма „Екобус – Пловдив“. Втора година обаче дори няма изготвен проект, с който да се кандидатства за финансиране за електробуси.
През последните 20 години Пловдив сериозно изостана от десетки други български градове по качеството на транспортните услуги. Липсват и тролейбуси, и електробуси", казва тя.
Според нея автобусните линии не покриват всички квартали. Пътниците са принудени да чакат до 30-40 минути, а по някои линии и до един час. Сериозен проблем остава транспортното обслужване на езиковите гимназии „Иван Вазов“, „Пловдив“, както и на Математическата гимназия.
"На фона на липсата на удобни връзки между районите, малки и нередовни автобуси, променени маршрути заради безкрайните ремонти, кметът внесе решение за допълнително намаляване на автобусите от юни до средата на септември. Моята група в Общински съвет “Съюз за Пловдив“ гласува „против“, но мнозинството подкрепи това изключително недалновидно решение.
Изходът е общинската фирма „Екобус – Пловдив“ незабавно да предприеме действия по изготвяне на проект, с който Пловдив да кандидатства най-после за финансиране за нови електробуси", настоява Каназирева.
По думите й трябва да се изготви проучване на пътникопотока, идентифициране на зоните, в които автобусите са недостатъчни или изобщо ги няма и след обективен анализ на шестте района да се преразгреда цялата градска транспортна схема.
И не на последно място – строг контрол в спазването на разписанията, категорична е тя.

Други от Лични

Полезни идиоти подават на Румен Радев въжето, на което ще бъдат обесени

Каквато и да е била мотивацията на ДБ да не гласуват на балотажа за избор на председател на НС в сряда, тяхното поведение съхранява шанса за търсене на изход от блокадата на националните институции -

След ковид ваксините са зачестили случаите на рак при млади хора? Няма такова нещо

Отново и отново се сблъскваме с изказвания на лекари, че след "Ковид ваксинацията са зачестили раковете при млади хора". Няма такова нещо във връзка с ваксините - нито за Ковид, нито срещу нещо друго

Украйна ще победи, а не последният имперски призрак, надвиснал над Европа

1000 дни руска агресия в Украйна. Конфликт, в който здравият разум, интересът и моралът имат пълно съвпадение. Защитавайки Украйна с всичко, с което може да допринесе, един честен човек

Завещание на седмицата: Каня ви на преговори за правителство

Шоуто в 51-ия парламент - три сили канят на разговори поотделно, три жалби за касиране на вота Здравейте! Каня ви на преговори за правителство. Защо? Защото ми се струва

"Временните" паузи в ЕС зачестяват - последствията не са за подценяване

Когато всичко върви ОК сме "европейци", когато е на зле, отново сме "французи", "германци", "холандци"... След Германия и Франция, тази седмица Холандия също обяви

>